کد خبر : 293496
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

روسیه: آمریکا به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت بحران افغانستان است

روسیه: آمریکا به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت بحران افغانستان است

هیات دائم روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا به دنبال تغییر مسئولیت اوضاع بحرانی در افغانستان است و برای همین مساله اظهاراتی را درباره ضرورت حضور دیگر کشورها برای ساخت و ساز مجدد در افغانستان ارائه می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری تاس، در اظهارنظر هیات روس در سازمان ملل همچنین آمده است: تلاش‌های دولت آمریکا برای نشان دادن موفقیت سیاستش در افغانستان ریاکارانه و مزورانه است. نتایج ۲۰ سال حضور ناتو و آمریکا در افغانستان را به سختی می‌توان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه توصیف کرد. نتایج اصلا آنطوری نیست که گفته شده است.

در ادامه بیانیه هیات روسیه همچنین ذکر شده است: آمریکا با ماموریت مقابله با تروریسم وارد افغانستان شد. اما اصل ماجرا چیز دیگری بود؛ حضور آمریکایی‌ها در افغانستان فقط موقعیت این کشور به عنوان محلی برای تروریسم و مواد مخدر را تضمین کرد. در طول این سال‌ها، جدا از القاعده و شاخه‌های آن، گروه تروریستی دیگری در افغانستان ظهور کرد که همان داعش است. تولید مواد مخدر هم به طرز چشمگیری رشد داشته است.

هیات روسیه در سازمان ملل همچنین ادامه داد: وضعیت اجتماعی-اقتصادی در افغانستان رو به وخامت است. تزریق میلیارد دلاری به دست نوکرهای فاسد آمریکایی افتاده و در نتیجه افغانستان را به یک کشور کاملا وابسته بدون دورنمایی از استقلال و توسعه با اتکای به خودش بار آورده است.

در ادامه این بیانیه نیز ذکر شده است: حضور چندین ساله ایالات متحده در افغانستان به قیمت جان هزاران افغان و آمریکایی و صرف میلیاردها دلار تمام شد. سرانجام، گفت‌وگوهای جداگانه با طالبان بدون حمایت افغان‌ها، کمک‌های مالی اهداکنندگان به دولت متزلزل اشرف غنی و به قدرت رسیدن مجدد طالبان منجر به خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان شد.

هیات دیپلماتیک روسیه همچنین گفت:‌ با توجه به این ناکارآمدی و عدم موفقیت، آمریکا تلاش می‌کند تا مسئولیتش را از بحران کنونی در افغانستان تغییر دهد و از آن شانه خالی کند. ارتش آمریکا حملات هوایی در افغانستان انجام داد و باعث کشته شدن غیرنظامیان بی‌گناه شد.

روسیه: آمریکا به دنبال شانه خالی کردن از مسئولیت بحران افغانستان است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 3 =