کد خبر : 293441
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با همکاری بنیاد سعدی با هدف آموزش زبان فارسی به خانواده‌های ایرانی مقیم خارج از کشور، کتاب و برنامه‌های آموزشی خواهد داشت. ‌

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی به همراه معاون و مدیران بنیاد در دیدار با علیرضا بیگدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه و مالکی، مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، درباره نیازهای آموزشی از جمله کتاب و نرم‌افزار برای آموزش فارسی به فرزندان ایرانی خارج از کشور بحث و تبادل نظر کردند.

حدادعادل در ابتدا با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت مجدد شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و همچنین عضویت بنیاد سعدی در این شورا، گفت: تصمیم داریم با همکاری شما مسیر کاری جدیدی برای آموزش فارسی به فرزندان خارج از کشور در بنیاد شروع کنیم تا پاسخگوی این نیاز در خانواده‌های ایرانی خارج از کشور باشیم.

رییس بنیاد سعدی از آمادگی بنیاد برای «نوشتن کتاب‌های مخصوص فرزندان ایرانی مقیم خارج از کشور»، «تربیت معلم» و «برنامه برای فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی در سطح جهان» خبر داد و گفت: نوشتن کتاب برای ایرانی و غیرایرانی اقتضاء خاص خود را دارد، برای این منظور نیاز به اطلاعات کلاس‌های مدارس ایرانی خارج از کشور و کتاب‌هایی که در این کلاس‌ها تدریس می‌شود و همچنین کلاس‌های آخر هفته داریم که با کمک وزارت امور خارجه و دستگاه‌های دیگر می‌توانیم به این اطلاعات دست یابیم. همچنین سعی داریم در تالیف کتاب‌ها مخاطب‌شناسی داشته و آگاهانه کتاب‌هایی تالیف کنیم که موجب برقراری ارتباط بیشتر قاطبه ایرانیان خارج از کشور با داخل ایران شود.

او با اشاره به دوره‌های دانش‌افزایی‌ای که بنیاد سعدی با حضور فارسی‌آموزان در ایران برگزار کرده، گفت: بنیاد آمادگی دارد  تا فرزندان ایرانیان مقیم خارج را به ایران دعوت کرده و ضمن آموزش فارسی در محیط، آن‌ها را با فرهنگ و جامعه ایران آشنا کند.

در ادامه نشست بیگدلی، معاون امور کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: مطالب مطرح‌شده مشخص می‌کند که کار تخصصی و علمی در بنیاد در حال انجام است. با توجه به رویکرد تعامل‌گرای دولت جدید، امید است اقدامات خوبی در این حوزه انجام شود. ما نیز در شورای عالی امور ایرانیان در این زمینه جدی‌تر از گذشته فعالیت خواهیم کرد.

او پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک هر سه ماه یک بار با بنیاد سعدی را مطرح کرد و گفت: یکی از وظایف مهم شورای عالی امور ایرانیان، احیای زبان فارسی است و لازم است با بنیاد سعدی در این حوزه همکاری مستقیم داشته باشیم. با توجه به اینکه از وزارت امور خارجه در جهان ۱۲۵ نمایندگی داریم که ۹۵ سفارت و بقیه کنسولگری هستند، نیازمند منابع آموزشی استاندارد و به‌روز هستیم. ضمن آن‌که در مدت تشکیل دولت جدید، توانسته‌ایم کارگروه‌هایی را با مرکزیت ایرانیان مقیم تشکیل دهیم.

در این جلسه، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پروهش بنیاد سعدی گزارشی از فعالیت‌های آموزشی ارائه کرد.

همچنین شهروز فلاحت‌پیشه، معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی به رابطه بنیاد سعدی با مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه اشاره کرد و گفت: لازم است مفاد تفاهم‌نامه نهایی و سهم مشارکتی هر یک از دو طرف مشخص شود.

او با اشاره به برگزاری سه نشست مجازی معرفی دستاوردها و خدمات بنیاد سعدی با سفیران ایرانی که در کشور محل ماموریت آن‌ها، رایزنی فرهنگی فعالیت ندارد، پیشنهاد کرد چنین جلسه‌ای با دیگر سفیران و سرکنسول‌ها در فضای مجازی برای آشنایی بهتر با خدمات بنیاد سعدی برگزار شود.

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور

برنامه‌های آموزش فارسی برای فرزندان ایرانیان خارج از کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − 1 =