کد خبر : 293373
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

حضرت فاطمه زهرا(س)، كامل‌ترین و برترین الگو برای زنان مسلمان جهان

حضرت فاطمه زهرا(س)، كامل‌ترین و برترین الگو برای زنان مسلمان جهان

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) كامل ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان است كه امروز نیاز است همه امت اسلامی بویژه زنان ما بیش از پیش در همه امور از زهد، تقوا و عبادت گرفته تا همسرداری، ولایت پذیری و ایثارگری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

به گزارش عصرقائم، رضا آقاپور در گفت و گو ، اظهار کرد: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام زن جایگاه بسیار رفیعی در نظام هستی دارد و از دامن زن مرد به معراج می رسد  هر چند در تمامی ادیان الهی مقام ارزشمندی برای زن قایل هستند و به او احترام می‌گذارند ولی در اسلام بیش ازدیگر مکاتب به این مساله توجه شده است و به زن عظمت بخشیده است، تا جایی که اسلام حقوقی را که برای زن مشخص کرده است بسیار فراتر از حقوقی است که برای دیگران حتی مردها قائل شده، چرا که زن (مادر) مربی انسان و در حقیقت پرورش دهنده جامعه است و این زن است که می تواند فرد و جامعه را به سعادت برساند یا به شقاوت و بدبختی بکشاند.

وی تصریح کرد: زیبا ترین تعریفی که از مادر شده است و بیانگر مقام و منزلت مادر و به منظور تکریم و تقدیر از جایگاه و نقش زنان است حدیث زیبایی از پیامیر(ص) است که فرمودند 《 الجنه تحت اقدام الامهات / بهشت زیر پای مادران است 》 نویسنده نیز بر این باور است که بهشت مردان، حضور سبز زنان و مادران شان است.
عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران، با بیان اینکه جایگاه رفیع زن و مادر در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما در محدوده زمان، مکان و انسان خاصی نمی‌گنجد، یادآور شد: زن مسلمان به عنوان الگوی زن ایده آل، در تمامی ابعاد و شئون زندگی، ظهور و حضور دارد.
وی در تشریح زن مسلمان به عنوان الگوی زن ایده آل اظهار کرد: از شهید سمیه گرفته که قربانی اشرافیت قریش و تفکر عصر جاهلیت شد تا حضرت خدیجه(س) که اسلام را وامدار خویش ساخت و ثروتش را وقف اعتلای آن کرد؛ زنی که در سخت ترین شرایط زندگی، دست از حمایت پیامبرش برنداشت و حضرت علی(ع) را در دامن پر مهرش پرورش داد.
آقاپور با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) برای پدرش ام ابیها بود، برای شوهرش، فاطمه(س) و برای فرزندانش مادری شایسته، تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) كامل ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان است كه امروز نیاز است همه امت اسلامی بویژه زنان ما بیش از پیش در همه امور از زهد، تقوا و عبادت گرفته تا همسرداری، ولایت پذیری و ایثارگری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.
وی افزود: امروز شاهد هستیم كه بقای اسلام توسط فاطمه زهرا(س) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی بویژه سوره كوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند.
آقاپور با اشاره به حضرت زینب(س) به عنوان الگویی دیگر برای بانوان، گفت: زینب(س) که همچون مادرش حضرت فاطمه(س) و مادربزرگش حضرت خدیجه(س)، امام عصرش را تنها نگذاشت و با برادر از مدینه به مکه و سپس به عراق رفت و  پس از شهادت برادر نازنین شان، برای حضرت امام سجاد(ع)، همزمان، نقش عمه و مادر و سربازی وفادار را ایفا کردند.
وی همچنین یادآور حضرت ام‌البنین(س) به عنوان دیگر الگو برای بانوان و مادران شد و ایشان را مادر ادب و آداب برشمرد و افزود: او که چهار پسر در پای امام عصرش قربانی کرد و از شهادت شان خم به ابرو نیاورد اما شهادت امام زمانش، کمرش را شکست.
عضو هیات علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه کم نیستند زنان و مادرانی که تمدن اسلامی از دامن فرهنگی آنان سربرآورده و شکوفا شده است، خاطرنشان کرد: در گستره تمدن اسلامی و ایرانی، زنان بسیاری را می توان یافت که در عرصه های علمی، فرهنگی و مذهبی خوش درخشیدند و در اعتلا و توسعه آموزه های الهی و ارزش های اسلامی نقش بی بدیلی داشته اند.
وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس هم شاهد حضور زنان و مادران در عرصه های مختلف نظامی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده ایم که خودشان، همسران شان و فرزندان شان را به قربانگاه عشق می فرستادند تا امام زمان شان آسوده خاطر باشد، اسلام زنده بماند و به اصل ولایت فقیه گزند و آسیبی نرسد.
آقاپور در پایان با بیان اینکه در مقابل همه زنان و مادران پاکدامن سرزمین مقدس مان سر تعظیم فرود می‌آوریم، برای تندرستی و سلامتی همه مادران ایران و اسلام ابراز امیدواری کرد.
حضرت فاطمه زهرا(س)، كامل‌ترین و برترین الگو برای زنان مسلمان جهان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =