کد خبر : 289505
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

۱۰ راه برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان امسال

۱۰ راه برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان امسال

زمستان در راه است و به همین دلیل، لازم است خود را برای کاهش شدید دما آماده کنید.

به گزارش عصرقائم، بنا بر اعلام دیجی کالا، گرم نگه داشتن خانه می‌تواند گران باشد و این مسئله به‌خصوص در این شرایط که بحران انرژی به وجود آمده، مهم است. چه به دنبال گام‌های کوچکی برای گرم کردن خانه خود باشید و چه بخواهید خانه‌تان را به‌صورت کامل بازسازی کنید تا مصرف انرژی بهینه را ایجاد کنید، لازم است بدانید کارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خانه خود را گرم نگه دارید.

۱٫    از فویل استفاده کنید

اگر در خانه رادیاتوری دارید که به دیوار وصل است مقداری فویل در پشت رادیاتور قرار دهید. ماهیت انعکاسی فویل باعث می‌شود که گرما از طریق دیوار از خانه خارج نشود و در عوض، گرما به داخل خانه منعکس شود. شما می‌توانید از فویل برای درزبندی لوله دودکش آبگرمکن بوتان دیواری یا مدل فن دار استفاده کنید. قیمت این آبگرمکن را می‌توانید از نمایندگی جویا شوید یا در هنگام خرید اینترنتی انواع آبگرمکن های بوتان از قیمت آن مطلع شوید.

۲٫    از پرده‌ها استفاده کنید

10 راه برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان امسال

گرمای خورشید رایگان است. بنابراین، نهایت استفاده را از آن ببرید. پرده‌های خانه را باز کنید و اجازه دهید نور خورشید وارد منزلتان شود تا از این گرمای رایگان استفاده کنید. وقتی هوا تاریک می‌شود پرده‌ها را ببندید زیرا در این شرایط، می‌تواند به‌عنوان عایق عمل کند و گرما را در خانه حفظ کند. همچنین، مهم است اطمینان حاصل کنید که هیچ درز یا شکافی برای خروج گرما از خانه وجود ندارد.

۳٫    مبلمان را دوباره بچینید

وقتی سعی می‌کنید خانه را در زمستان گرم نگه دارید در مورد چیدن مبلمان نیز استراتژی داشته باشید. مطمئن شوید که مبل یا تختخواب، رادیاتور را مسدود نمی‌کند زیرا این در غیر این صورت، کل اتاق گرم نمی‌شود. در عوض، مبلمان مورداستفاده مانند میز، تخت یا مبل خود را دراطراف وسیله گرمایشی قرار دهید بدون اینکه باعث مسدود شدن منبع گرما شوید. در این صورت می‌توانید از گرما حداکثر استفاده را ببرید. همچنین، سعی کنید وسیله گرمایشی را از هر ناحیه‌ای که در آن باد زیادی می‌وزد، مانند در و پنجره، دور نگه دارید.

۴٫    مبل را حرکت دهید

شاید قرار دادن مبل موردعلاقه خود در جلوی رادیاتور به شما احساس خوبی بدهد اما این کار باعث می‌شود گرمایی که برای گرم کردن خانه است توسط مبل جذب شود. با دور کردن مبل از رادیاتور، هوای گرم می‌تواند در خانه آزادانه گردش کند. همین امر در مورد پرده‌ها و خشک کردن لباس‌ها صدق می‌کند. برای اینکه بیشترین بهره را از وسیله گرمایشی ببرید این موارد را از وسیله گرمایشی دور نگه دارید.

۵٫    بادگیرها را مسدود کنید

متخصصان مطرح می‌کنند افزایش ضخامت در، پنجره و شکاف‌های کف خانه می‌تواند ۲۵ درصد در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کند. شما می‌توانید این کار را خودتان و با هزینه کم انجام دهید. درزگیرهای لاستیکی چسب‌دار برای اطراف در و پنجره‌ها نسبتا ارزان هستند و نصب آن‌ها آسان است. بنابراین، ارزش آن را دارد که قبل از رسیدن زمستان، درها و پنجره‌ها را به‌خوبی آب‌بندی کنید.

۶٫    کف خانه را با فرش لایه‌بندی کنید

10 راه برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان امسال

اگر به دنبال راه‌حلی سریع برای گرم نگه داشتن خانه هستید و زمانی برای پر کردن درزهای کف خانه ندارید یک یا دو فرش تهیه کنید و آن‌ها را بر روی زمین قرار دهید. در این صورت خانه‌تان هم گرم‌تر و هم راحت‌تر می‌شود. اگر خانه‌ای فرش شده دارید این کار طبیعتا به تقویت عایق‌بندی خانه کمک می‌کند اما اگر خانه‌تان کف‌پوش دارد تهیه یک فرش باکیفیت مثل یک فرش مخملی می‌تواند مانع از دست رفتن گرما شود.

۷٫    برای گرمایش مرکزی خانه از تایمر استفاده کنید

سیستم گرمایش مرکزی خانه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که ۳۰ دقیقه قبل از بیدار شدنتان در صبح اما با دمایی کمتر روشن شود. این امر به این دلیل است که چه ترموستات خود را روی ۲۰ درجه سانتی‌گراد یا چه روی ۳۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید، دیگ با سرعت ثابتی گرم می‌شود اما این اشتباه است که تمام روز سیستم گرمایش مرکزی را دمایی کم روشن بگذارید زیرا در این صورت برای زمان‌هایی که به گرما نیاز ندارید نیز هزینه پرداخت می‌کنید. شما می‌توانید از مدل های جدید کولر گازی ایران رادیاتور نیز به همین صورت استفاده کنید. قیمت این کولر گازی بسته به مدل ۲۴۰۰۰ یا ۳۰۰۰۰ آن متفاوت است که می‌توانید برای خرید آن از نمایندگی اقدام کنید.

۸٫    بر روی رادیاتورها قفسه دیواری شناور قرار دهید

با استفاده از قفسه دیواری شناور می‌توانید جریان گرما در اتاق را کنترل کنید. وقتی این قفسه را در بالای رادیاتور قرار می‌دهید می‌توانید مانع از خارج شدن گرما از طریق سقف شوید. این قفسه‌ها همچنین به شما امکان قرار دادن وسیله را می‌دهند و می‌توانید بر روی آن، وسایل تزئینی یا عکس قرار دهید.

۹٫    سوراخ‌های کلید را بپوشانید

می‌توانید روکش‌هایی را تهیه کنید که به‌صورت صفحه‌ای فلزی هستند و بر روی سوراخ‌های کلید قرار می‌گیرند. این کار به شما امکان می‌دهد که از ورود هوای سرد به خانه جلوگیری کنید و از خروج هوای گرم نیز پیشگیری کنید. این راهکار ساده اما موثر است.

۱۰٫   در فر را باز بگذارید

وقتی پختن غذا تمام شد و فر را خاموش کردید در آن را باز بگذارید. با این کار، گرما وارد اتاق می‌شود و به گرم شدن خانه کمک می‌کند. البته اگر کودک، حیوان خانگی یا فردی مسن در خانه دارید هرگز این کار را انجام ندهید، مگر اینکه بتوانید آشپزخانه را به‌طور کامل ببندید.

10 راه برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان امسال
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + دوازده =