کد خبر : 289481
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

اختصاص بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به پژوهش‌های فناورانه

اختصاص بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به پژوهش‌های فناورانه

در راستای توسعه زیست ‌بوم نوآوری و کارآفرینی از سوی بنیاد علم ایران، بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به پژوهش‌های فناورانه اختصاص یافت.

به گزارش عصرقائم، بنیاد علم ایران به منظور رفاه محققان و سامان‌دهی مناسب برای تولید علم و فناوری و هم ‌افزایی علم، تولید و ثروت و آماده‌سازی بستر اجرایی آنها برای رساندن منافع تحقیقاتی و فناوری به مردم و در نهایت توسعه پایدار کشور در سال ۱۳۸۲ و با تصویب اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

در حال حاضر بنیاد علم ایران با بیش از ۲۶ هزار عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است و عمده فعالیت ‌های آن در حوزه‌های حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه یا گرنت و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری انجام می‌گیرد.

یکی از اقدامات بنیاد علم ایران طی ۱۰۰ روز گذشته، تصویب ده‌ها حمایت پژوهشی بوده است. از جمله این حمایت‌ها می‌توان به تصویب ۱۶۳ طرح پژوهشی با اعتبار ۵۳ میلیارد ریال، تصویب ۸۶ دوره پسادکتری با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، تصویب ۶ کرسی و گرنت پژوهشی با اعتبار ۸ میلیارد ریال، تصویب ۸۵ رساله و پایان‌نامه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و تصویب ۳۰ طرح با همکاری مؤسسه نیماد با اعتبار ۱۲-۱۸ میلیارد ریال اشاره کرد.

دریافت ۲۱۷ طرح مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین

در زمینه برنامه‌های بین ‌المللی و دیپلماسی علمی، برنامه‌هایی برای صندوق راه ابریشم عملیاتی شد که از جمله آنها می‌توان به پنج طرح مشترک با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، چهار کارگاه بین‌المللی مشترک با اعتبار ۸۰۰ میلیون ریال و اجرایی کردن پروژه‌های مصوب قبلی اشاره کرد.

طرح‌هایی نیز با بنیاد ملی علوم طبیعی چین نهایی شد؛ مانند دریافت ۲۱۷ طرح مشترک، تایید ۲۷ طرح در اولویت و تصویب بین ۲۰ الی ۲۷ طرح در هفته آتی به اعتبار ۲۰ تا ۲۷ میلیارد ریال.

همچنین دو پژوهشگر جهت فرصت مطالعاتی به اعتبار ۵۸۰ میلیارد ریال در مؤسسه بین‌المللی تحلیل کاربردی سیستم‌ها اعزام شدند.

برگزاری همایش پلاسما با حضور ۱۳۰۰ مخاطب

بنیاد علم ایران برنامه ‌های ترویج و مردمی‌ سازی علم و فناوری را نیز طی ۱۰۰ روزه ابتدایی دولت جدید با جدیت دنبال کرده است، به طوری که همایش پلاسما را برای رقابت رسانه‌ای در جهت معرفی برترین روش‌های آموزشی و دستاوردهای علمی برجسته با حضور ۱۳۰۰ مخاطب برگزار کرد.

دوره دوم جشنواره پاناسه را به شکل ارائه‌ پایان‌نامه‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی در قالب ویدئوهای سه ‌دقیقه‌ای برای عموم به راه انداخت.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همچنین آزمایشگاه و نمایشگاه سیار سرگرم‌آموزی برای پوشش مناطق کم‌برخوردار را در قالب اتوبوس علمی اجرایی کرد.

اختصاص بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به پژوهش‌های فناورانه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =