کد خبر : 289421
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

یک کامیونت جدید در راه بازار

یک کامیونت جدید در راه بازار

مراسم رونمایی و ورود “فورس” به بازار برگزار شد. این کامیونت جدید بهمن‌دیزل قرار است در چهار مدل ۶ و ٨.۵ تن خواب‌دار و بدون خواب از نیمه آذر امسال روانه بازار شود.

به گزارش عصرقائم، مراسم رونمایی گروه بهمن از محصول جدید تجاری خود با نام کامیونت فورس با حضور مدیران این شرکت، دبیر انجمن خودروسازان، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان خانه ملت برگزار شد.

بیوک علیمرادلو- مدیر عامل گروه بهمن- در ابتدای این مراسم با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانیم که نیاز ناوگان حمل و نقل کشور را با توجه به فرسودگی آن طی سال‌های اخیر تامین کنیم، گفت: به زودی با همکاری یک شرکت  تولیدکننده اتوبوس مسافربری، در این زمینه نیز گام بر خواهیم داشت و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محصولات جدیدی در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.

رشد قابل توجه تولید بهمن‌دیزل نسبت به سال گذشته

در ادامه این مراسم حسین خضری- مدیرعامل بهمن دیزل- اظهار کرد: سال گذشته حدود ١١٥٨ دستگاه خودرو در مجموعه بهمن موتور به تولید رسید که این تعداد در سال جاری تاکنون به ١٤٦٤ دستگاه رسیده است. برنامه تولید ٢٥٠٥  دستگاه نیز تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است. در حوزه باری تمرکز بر تولید کامیونت‌ و در حوزه مسافری تمرکز بر تولید مینی‌بوس برای سبد کالایی محصولات بهمن دیزل است. در حال حاضر تولید مینی‌بوس پگاسوس بر پایه پلتفرم ایسوزو در حال انجام و عرضه است. این مینی‌بوس در حال حاضر با ظرفیت ١٨+١ نفر تولید و عرضه می‌شود اما برای عرضه آن با ظرفیت ٢٢ نفر و بیشتر برنامه‌ریزی شده است. تاکنون ١۶٠ دستگاه از این خودرو عرضه شده  است که تا پایان سال به ٣٠٠ دستگاه خواهد رسید.

نگرانی از کیفیت گازوییل

وی در رابطه با کامیونت‌ جدید «فورس» گفت: این محصول هم متقاضی داخل شهری (توزیعی) و هم تقاضا برای حمل و نقل جاده ای دارد که در چهار مدل ۶ تن ( برای حمل و نقل توزیعی) و ٨.۵ تن ( برای حمل و نقل بین شهری) خواب‌دار (جای خواب و استراحت راننده/ سرنشین) و بدون جای خواب عرضه خواهد شد. همچنین کامیونت‌ فورس در رده خودروهای با استاندارد یورو ۵ + EEV است. این درحالیست که گازوئیل تولیدی کشور به سبب سولفور بالا متناسب با سطح استاندارهای یورو ٥ و حتی یورو ٤ هم نیست؛ لذا امیدواریم که در بحث سوخت و قانون هوای پاک تجدیدنظر شود و تامین گازوئیل متناسب با استاندارها تسریع شود.

خضری در ادامه در رابطه با قیمت در نظر گرفته شده برای کامیونت فورس، اظهار کرد: تاکنون ٨٠ دستگاه از این خودرو تولید شده که قابل عرضه به بازار است. قیمت این محصول در بازار آزاد متناسب با سایر کامیونت‌های موجود در بازار برای ٨.۵ تن معادل یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون تا یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان برآورد شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای فورس یک میلیارد و ۴٠ میلیون تومان است اما با توجه به شرایط فعلی بازار، این خودرو با قیمت ٩۴٩ میلیون تومان به نمایندگی‌ها عرضه خواهد شد. این محصول جدید از ١۵ آذرماه جاری به تدریج بسته به نوع کاربری شامل  آتش‌نشانی، حمل و نقل، یخچالی، ایزوله و… عرضه خواهد  شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون با نگاه ویژه به این محصول، ٧٠٠ دستگاه سفارش شده است که ٤٦٠ دستگاه آن تا پایان سال تولید و عرضه خواهد شد و باقی آن سال آینده تحویل خواهد شد.

خضری تاکید کرد: برای این محصول تا پیمایش ۵٠ هزار کیلومتر معادل مدت یکسال تمامی خدمات مازاد بر سرویس‌های مرسوم، رایگان خواهد بود. گیربکس به کارگرفته شده در آن با تکنولوژی ZF آلمان ساخته شده و توان تحمل ٥٥٠نیوتن گشتاور را دارد. بازه قدرت این خودرو بسته به تُناژ آن از ١٤١ تا ١٥٤ اسب بخار و گشتاور هم بین ٤٥٠ تا ٤٩١ نیوتن متر متغیر است.

یک کامیونت جدید در راه بازار/نگرانی خودروساز از کیفیت گازوییل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − دو =