کد خبر : 289343
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پس از درمان اعتیاد، دوره‌های مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با کسب این مهارت‌ها، زمینه بازگشت مددجویان به جامعه فراهم می‌شود.

به گزارش عصرقائم، دکتر اسکندر مؤمنی صبح امروز در بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر ماده ۱۶ (اخوان) واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران گفت: ساماندهی معتادان، از اولویت‌های نخست حوزه مبارزه با مواد مخدر است و رئیس جمهور نیز تاکید ویژه‌ای بر آن دارند و قرار شده است که ساماندهی کاملی در این امر انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های مهارت آموزی گفت: پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت آموزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این دوره‌ها در مرکز اخوان در حال انجام هستند.

دبیرکل ستاد تصریح کرد: افرادی که در این مراکز هستند، پس از سم زدایی و مراحل اولیه و اقدامات روانشناسی، مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند که از مجموعه این مهارت‌ها، تولیداتی دارند که خارج از مرکز، سفارش داده می‌شوند و حتی بخشی از عوائد آن نیز به این افراد بازگشت داده می‌شود.

مؤمنی گفت: به عبارتی دیگر اگر معتاد متجاهر درمان شود و مهارتی نداشته باشد درمان به تنهایی کافی نخواهد بود؛ لذا د توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و مهم‌ترین کار، مهارت آموزی و بازگشت به جامعه است.

وی اظهار کرد: این مجموعه به قدر کافی امکان ایجاد اشتغال ندارد و خیرین می‌توانند نقش مهمی در این راستا داشته باشند، زیرا دولت به تنهایی قادر به ساماندهی این موضوع نیست و رویکرد اجتماعی در این زمینه بسیار مهم است؛ بنابراین از همه خیرین و کسانی که دستی در کار خیر دارند می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر؛ دبیرکل ستاد در پایان گفت: یکی از کارهای مهم رسیدگی و جهت دهی به معتادان متجاهر پس از درمان است که خانواده‌های زیادی را درگیر می‌کند و از همه می‌خواهیم همت و تلاش کنند که معتادان به جامعه بازگردند و در این زمینه دستگاه قضائی، مجلس، ستاد مبارزه با مواد مخدر ، وزارت بهداشت و بهزیستی در صدد هستند که معتادان به آغوش جامعه بازگردند.

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =