کد خبر : 201508
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
-

تاکید بغداد بر حمایت از سفارت واشنگتن در عراق

تاکید بغداد بر حمایت از سفارت واشنگتن در عراق

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که تجمع معترضان به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در مقابل سفارت واشنگتن در بغداد را از نزدیک تحت نظر دارد. وزارت خارجه عراق تاکید کرد: هیات‌های دیپلماتیک مستقر در عراق برای ما محترم هستند و ما متعهد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سومریه نیوز، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که تجمع معترضان به حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در مقابل سفارت واشنگتن در بغداد را از نزدیک تحت نظر دارد.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد: هیات‌های دیپلماتیک مستقر در عراق برای ما محترم هستند و ما متعهد هستیم که مطابق با قرارداد وین ، از آنها حفاظت و برای عدم به خطر افتادن امنیت آنها تلاش کنیم.

نخست وزیر عراق از همه تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در عراق خواسته که فورا از این مناطق دور شوند و تأکید کرده است که هرگونه تعرض به سفارتخانه ها و نمایندگی‌های خارجی اقدامی است که نیروهای امنیتی به جدیت با آن مقابله می کنند.

همزمان، وزارت خارجه آمریکا بر سلامت کارکنان خود و عدم وجود برنامه‌ای برای تخلیه آن خبر داد و افزود، سفیر آمریکا در بغداد در سفری برنامه ریزی شده است و به زودی به سفارت باز می‌گردد.

این در حالی است که منابع سیاسی عراق می‌گویند، سفیر آمریکا بغداد را ترک کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =