کد خبر : 132093
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
-

پیدا شدن کامیون تا سند منزل در ابرکوه یزد

پیدا شدن کامیون تا سند منزل در ابرکوه یزد

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با رباخواری در ابرکوه از شهریورماه سال گذشته، اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات و برنامه‌ریزی‌های اساسی و دادن فرصت توبه به متهمان در ماه رمضان، اقدامات عملی با همکاری اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، مشارکت‌های مردم و برخی مسئولان پس از ماه مبارک،

به گزارش قائم آنلاین، محمدحسین ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح مبارزه با رباخواری در ابرکوه از شهریورماه سال گذشته، اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات و برنامه‌ریزی‌های اساسی و دادن فرصت توبه به متهمان در ماه رمضان، اقدامات عملی با همکاری اداره اطلاعات، اطلاعات سپاه، مشارکت‌های مردم و برخی مسئولان پس از ماه مبارک، آغاز و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در زشتی و منفور بودن عمل ربا همین بس که خداوند این جرم شنیع را مبارزه با خودش معرفی کرده است لذا اقدام مردم و مسئولین ابرکوه امروز مصداق جهاد در راه خداست که به ما کمک می‌کند تا رباخواران شناسایی و مجازات شوند.

ابراهیمی تأکید کرد: رباخواران آن‌چنان ظاهر موجهی دارند که متأسفانه با مظلوم‌نمایی عده‌ای از مسئولان نیز حامی آنان شده و ادعا می‌کنند این‌ها افراد با آبرویی هستند، در حالی‌که این ‌چنین نیست و برخی از این رباخواران زندگی خانواده‌ها را متلاشی کرده، آن‌ها را از خانه‌هایشان آواره و حتی به ناموسشان هم ‌چشم دارند.

تهدید افراد مدیون توسط رباخواران

دادستان ابرکوه از تشکیل چندین پرونده با موضوع  رباخواری در شهرستان خبر داد و افزود: در تمامی این پرونده‌ها مبالغ دریافتی توسط افراد مدیون بسیار ناچیز بوده اما با وجود پرداخت اصل پول به رباخواران، نه ‌تنها مبلغ اولیه هنوز پابرجاست بلکه به بیش از سه تا چهار برابر یا بیشتر رسیده است.

این مقام قضایی تأکید کرد: اخیراً شنیده ‌شده که برخی رباخواران طرف مقابل خود را تهدید می‌کنند که اگر شکایت کنی، فلان می‌کنیم و چنان می‌کنیم که در این رابطه باید به این افراد متذکر شویم؛ تا زمانی که افراد مظلوم در پناه قانون هستند، نه‌ تنها رباخواران راه به‌جایی نمی‌برند بلکه جرم تهدید هم به پرونده آنان اضافه خواهد شد .

موقوف پرونده‌های رباخواران توبه‌کننده

ابراهیمی از عودت حدود ۲ میلیارد تومان پول نقد، چک، سند منزل و کامیون طی دو ماه گذشته به مالکان اصلی خبر داد و تصریح کرد: رباخوارانی که اموال را بازگردانده و توبه می‌کنند، رسیدگی به پرونده آنان متوقف می‌شود ولی در عین حال عملکرد آنان مرتباً رصد می‌شود و در صورت احراز روی آوردن به اقدامات سابق، پرونده آنان مجدداً به جریان افتاده و این بار با قاطعیت بیشتری با آنها برخورد می‌شود.

وی، انجام معاملات صوری را شگرد رباخواران عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس تحقیقاتی که انجام می‌شود و بر طبق قانون، معاملات صوری باطل بوده و زمانی هم که معاملات باطل اعلام شود، بحث ربا مطرح خواهد شد و در همین راستا نیز به‌زودی با برخی اصناف متخلف برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه یادآور شد: در طرح مبارزه با رباخواران عده‌ای سودجو نیز قصد داشتند که بدهی واقعی خود را ربا جلوه دهند که با تحقیقات انجام‌ شده و همکاری سایر ارگان‌های مربوطه، موفق نشدند .

وی از حمایت نماینده مردم ابرکوه و نطق وی در مجلس پیرامون برخورد با ربا نیز قدردانی کرد و گفت: افرادی که با اجرای این طرح منافع میلیاردی خود را در خطر می‌دیدند، برای متوقف کردن آن تلاش کردند ولی دادستانی همچنان مصمم است با همکاری مردم این جرم و گناه بزرگ و بلای ویرانگر را در ابرکوه از ریشه بسوزاند.

غفلت‌های جبران‌ناپذیر والدین در قبال فرزندان

ابراهیمی که در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن(ع) شهرستان ابرکوه سخن می‌گفت، به بیان برخی آسیب‌های اجتماعی در شهرستان پرداخت و گفت: امروزه خطرات و آسیب‌های فراوانی در کمین نوجوانان و جوانان قرار دارد که اگر والدین لحظه‌ای از آن غفلت کنند، جبران این آسیب‌ها دشوار و بعضاً غیرممکن است.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای برقراری امنیت اجتماعی از جمله دستگیری سارقان، مال‌خرها، فروشندگان مواد مخدر و صدور حکم تبعید برای یک فروشنده، مصرف‌کنندگان مواد و اعزام آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد و پلمب واحدهای تجاری و مسکونی مرتبط با فروش مواد نیز اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =