کد خبر : 90500
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
-

۲۰ مسجد میزبان معتکفین در شهرستان قائم‎شهر هستند

۲۰ مسجد میزبان معتکفین در شهرستان قائم‎شهر هستند

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رضا ذاکری سوادکوهی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۲۰ مکان برای معتکفین در شهرستان قائم‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: از ۱۱ فروردین ۹۷ تا ۱۳ فروردین ۹۷ به مدت سه روز اعتکاف انجام می‌شود که امسال ۲۰ مسجد را جهت انجام این فریضه‌ی الهی در نظر گرفته

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام رضا ذاکری سوادکوهی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۲۰ مکان برای معتکفین در شهرستان قائم‌شهر وجود دارد، اظهار کرد: از ۱۱ فروردین ۹۷ تا ۱۳ فروردین ۹۷ به مدت سه روز اعتکاف انجام می‌شود که امسال ۲۰ مسجد را جهت انجام این فریضه‌ی الهی در نظر گرفته ایم تا شهروندان قائم‎شهری بتوانند در اعتکاف شرکت کنند.

وی افزود: جهت افزایش روحبه معنویت برای معتکفین بزرگوار در این سه نماز جماعت در مساجدی که اعتکاف در آن برگزار می‌شود اقامه می‌شود و همچنین ائمه جماعات باید در این روز برای معتکفین سخنرانی کنند و به سوالات شرعی پاسخ دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به حضور امام جمعه شهرستان تنکابن در جمع معتکقین، بیان کرد: در روز اول حجت الاسلام پور‌اکبر امام جمعه شهرستان تنکابن در مسجد جامع و مصلی قائم‌شهر حضور خواهد یافت و برای معتکفین قائم‎شهری به سخنرانی می‎پردازد تا بتوان از ظرفیت های استانی نیز در این روزها بهره‎مند شویم.

این مسوول خاطرنشان کرد: از یک ماه قبل ثبت نام از معتکفین در مسجد جامع و مصلی قائم‎شهر، امامزاده سیدعابدین،مسجد ولیعصر، مسجد جامع المشیر، قادیکلای بزرگ کوتنا و چند مسجد دیگر انجام شده و اکه معتکفین باید مبلغ از ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان بابت این سه شب بپردازند که با کمک خیرین و سازمان تبلیغات این هزینه متغییر است و برای افراد کم‎بضاعت نیز تخفیفات ویژه‎ای می‌رسد.

ذاکری به احکام و کارهای معتکفین در این سه روز اشاره کرد و گفت: معتکفین سه روز در مساجد و محل اعتکاف خود می‎مانند ودر روز اول اعتکاف مستحب و از روز دوم واجب می شود و در روز سوم اعمال ام‌داوود را انجام می‌دهند و در این سه روز نیز روزه می‌گیرند و برای هیچ کاری محل اعتکاف را ترک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در اعتکاف برنامه‎های جانبی دیگری نیز اجرا می‎‌شود، تصریح کرد: همچنین برنامه سحر، افطار و برنامه‌های محفل انس با قرآن و روایت گری بصیرتی برای معتکفین در شهرستان قائم‎شهر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان قائم‌شهر، بیان کرد: سال گذشته چیزی حدود بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اعتکاف شهرستان قائم‎شهر شرکت کردند که از سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته و امسال نیز نسبت به سال گذشته نیز معتکفین بیشتر شدند که نشان از علاقه‌منی جامعه به این مراسم معنوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =