کد خبر : 34764
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۱۷
-

با برنامه ریزی برای زندگی و ایجاد موفقیت در کنکور انگیزه پیدا کردم

با برنامه ریزی برای زندگی و ایجاد موفقیت در کنکور انگیزه پیدا کردم

به گزارش قائم آنلاین، حسین واحدی در گفت‎وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه رتبه ۴۰ رشته علوم انسانی را کسب کردم و از میان دانشگاه‌های مورد نظرم یا امام صادق یا دانشگاه تهران رشته حقوق را انتخاب خواهم کرد٬ اظهار کرد: من از تابستان مطالعه خود را آغاز کردم و پس از آغاز سال

به گزارش قائم آنلاین، حسین واحدی در گفت‎وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه رتبه ۴۰ رشته علوم انسانی را کسب کردم و از میان دانشگاه‌های مورد نظرم یا امام صادق یا دانشگاه تهران رشته حقوق را انتخاب خواهم کرد٬ اظهار کرد: من از تابستان مطالعه خود را آغاز کردم و پس از آغاز سال تحصیلی در مهر ماه و نیز همزمان با امتحانات حدود ۶ الی ۱۰ ساعت در شبانه روز به مطالعه می‌پرداختم.

وی افزود: در هنگام نوروز نیز به استراحت مختصری پرداختم و در نهایت دوباره آغاز به مطالعه کردم هر چند زمان عید تا کنکور را زمان طلایی عنوان می‌کنند چراکه در این زمان بسیاری از افراد خسته می‌شوند و در این هنگام اگر کسی بتواند مقاومت کند می‌تواند در عرصه رقابت از رقبایش موفق‌تر باشد.

نخبه قائم‎شهری تصریح کرد: در روزهای نزدیک به کنکور نیز بیشتر با تست زدن درس‌ها را مرور می‌کردم و با توجه به کنکورهای آزمایشی که شرکت داشتم این رتبه را پیش‌بینی می‌کردم.

این دانش‌آموز برتر علوم انسانی به افرادی که در سال‌های آینده می‌خواهند کنکور بدهند توصیه کرد: دانش‌آموزان کنکوری سال آینده در مرحله نخست باید هدف خودشان را مشخص کنند و برنامه‎ریزی درست در رسیدن به هدف مهم است.

واحدی یادآور شد: برنامه ریزی برایم بسیار مهم بود و افرادی که می‌خواهند موفق شوند باید حداقل برای دو هفته آینده خود برنامه داشته باشند تا بدانند که چه دروسی را می‌خواهند مطالعه کنند و با برنامه ریزی است که انگیزه برای انسان ایجاد می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد شرایط مساعد ایجاد نمی‌شود و دانش‌آموزان باید بدانند که در هنگام مطالعه ممکن است شرایط مساعد کامل بدست نیاید مثلا این احتمال وجود دارد که شرایط ساکت ایجاد نشود و مشکلات مالی برایتان اتفاق بیفتد و خسته شوید بنابراین انسان باید برای رسیدن به موفقیت تلاش کند، هرچند تلاش باید عاقلانه و با مشاوره خوب همراه باشد.

واحدی در پایان تصریح کرد: برخی از افراد تصور می‌کنند که در سال چهارم اگر مدرسه نروند بیشتر درس می‌خوانند در حالی که اینطور نیست آنها از شرایط تحصیل دور می‌شوند و در خانه تا ساعت ۱۱ صبح می‌خوابند بنابراین با رفتن به سر کلاس روح درس و رقابت بیشتر می‌شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − هشت =