کد خبر : 28747
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
-

لایحه اداره صداوسیما توسط دولت مغایر قانون اساسی است و به تصویب مجلس نمی‌رسد

لایحه اداره صداوسیما توسط دولت مغایر قانون اساسی است و به تصویب مجلس نمی‌رسد

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله رضیان درگفت‌وگو با خبرنگار ما  در مورد اقدام خلاف قانون دولت در مورد تقدیم لایحه اداره صداوسیما به مجلس، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی صدا و سیما در اختیار رهبری است و آنچه که در قانون امده توسط دولت قابل تغییر نیست . وی افزود: لایحه اداره

به گزارش قائم آنلاین، عبدالله رضیان درگفت‌وگو با خبرنگار ما  در مورد اقدام خلاف قانون دولت در مورد تقدیم لایحه اداره صداوسیما به مجلس، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی صدا و سیما در اختیار رهبری است و آنچه که در قانون امده توسط دولت قابل تغییر نیست .

وی افزود: لایحه اداره صداوسیما توسط دولت احتمالا جنبه مشورتی داشته زیرا اگر دولت لایحه ای مبنی بر این خواسته به مجلس بفرستد مجلس آن را تصویب نخواهد کرد.

نماینده مردم قائم‎شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ، بیان کرد: بعنوان عضو مجلس تا کنون لایحه ای در این راستا به مجلس ارایه نشده و هر لایحه ای که مغایرت با قانون اساسی دارد به تصویب مجلس و نمایندگان نمی رسد .

این مسوول د ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است نظر دولت در همکاری و تعامل باشد اما لوایح باید مورد کارشناسی و ارزیابی قرار گیرد.

 

رضیان در پایان تصریح کرد: موضوع در این است که قانون اجازه نمی‌دهد اختیارات اداره صداوسیما به دولت محول شود و تنها مکانیزیم هایی وجود دارد که دولت هم بتواند بر صداو سیما کنترل و نظارت خود را انجام دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × سه =