کد خبر : 14729
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
-

سفر احمدی نژاد به جای تسلیت به زلزله زدگان!

سفر احمدی نژاد به جای تسلیت به زلزله زدگان!

حجت الاسلام حسن روحانی در حالی سفرش به نیویورک را نیمه کاره رها می کند و برای انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور باز می گردد که سلف وی، سه سال پیش پس از دو هفته در جمع زلزله زدگان آذربایجان شرکت کرد.

به گزارش قائم آنلاین،حجت الاسلام حسن روحانی در حالی سفرش به نیویورک را نیمه کاره رها می کند و برای انتقال پیکر جانباختگان منا به کشور باز می گردد که سلف وی، سه سال پیش پس از دو هفته در جمع زلزله زدگان آذربایجان شرکت کرد.

رسانه هايي که اين روزها به روحاني براي سفر به آمريکا همزمان با فاجعه منا خرده مي گيرند، سه سال پيش در قبال اين حرکت محمود احمدي نژاد سکوت کرده بودند. رئيس دولت دهم در حالي همزمان با زلزله آذربايجان به سفر مستحبي حج رفت و حتي وزير راه و شهرسازي را نيز همراه خود برد، که حسن روحاني در طول مسير به آمريکا متوجه فاجعه منا شد و از همان زمان دستوراتي را براي پيگيري اين مساله صادر کرده و در سخنراني ها و ديدارهاي ديپلماتيکش در نيويورک پيگير اين موضوع بود. او با نيمه کاره گذاشتن سفرش، عصر امروز به ايران باز مي گردد تا در مراسم انتقال پيکرهاي جانباختگان منا حضور يابد.

اما شهريورماه سال ۹۱ احمدي نژاد دو هفته از وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و پایان عملیات امداد، به منطقه زلزله زده رفت.

در گزارشي که عصرایران در سوم شهريورماه آن سال منتشر کرد، احمدی نژاد که در پی وقوع زلزله، راهی عربستان شده بود تا حج مستحبی به جای آورد، علاوه بر نرفتن به مناطق زلزله زده، به دلیل عدم ارسال “پیام تسلیت رییس جمهور” نیز مورد انتقادات فراوان قرار گرفته بود. او دو روز بعد از زلزله و در حالی که دو روز هم به اجلاس عربستان مانده بود، راهی مکه و مدینه شد. این در حالی بود که مردم انتظار داشتند رئیس جمهور به جای این که دو روز زودتر از اجلاس، برای مناسک حج مستحبی به مکه برود، ابتدا سری به مناطق زلزله زده بزند و سپس راهی اجلاسی شود که به میزبانی ملک عبدالله برگزار می شد.

عدم حضور وی در شرایطی بود که رهبر معظم انقلاب، رئیس مجلس و مقاماتی از دولت از جمله معاون اول به آذربایجان شرقی رفتند و ضمن دلجویی از مردم مصیبت دیده و عزادار، در جریان امور قرار گرفتند و دستورات لازم برای بهبود اوضاع را صادر کردند.

جالب اینکه در این سفر، معاون اجرایی وی و همچنین وزیر راه و شهرسازی که قاعدتاً در امر امدادرسانی و مدیریت بحران باید نقش آفرین باشند، همراه رییس دولت عازم سفر شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + یک =