کد خبر : 12871
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۲۱
-

معلم ایلامی در عرض یکسال مدیریت ، ۲۲ هزار متر زمین از خیرین جذب کرد

معلم ایلامی در عرض یکسال مدیریت ، ۲۲ هزار متر زمین از خیرین جذب کرد

عباس اولیایی که در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ به عنوان مدیر آموزش و پرورش چرداول معارفه شد،در مدت یکسال مدیریتش ، منشا خدمات فراوانی بوده است.

به گزارش عصرساری، انگار همین دیروز بود که پس از گمانه زنی های بسیار، عباس اولیایی رئیس هیئت و مربی ووشوی شهر سرابله، با درایت مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، به عنوان مدیر آموزش و پرورش چرداول انتخاب شد. او توانسته بود در شهر محروم سرابله با کمترین امکانات، جوانان زیادی را به سمت ورزش جذب کند و حتی شاگردهایش چون سعید و مسعود فاضلی ، مدال طلا و نقره کشوری به دست آوردند..
او که در شهرستان چرداول و حتی در استان ایلام چهره ای شناخته شده و مورد احترام گروههای مختلف است ، در آموزش و پرورش نیز توانایی خود را نشان داده و در مدتی کوتاه توانسته است روزهایی عالی و امیدوارکننده، برای این اداره مهم که بیش از ۶ هزار دانش آموز و هزار فرهنگی در اختیار دارد، رقم بزند. ما در اینجا تنها به ۴ کار او ، در این یکسال می پردازیم.
اتمام مجتمع آموزشی ۱۲ ساله
یکی از معضلات شهرستان چرداول طرح های نیمه کاره است که لازم است خیرین به یاری آموزش و پرورش بشتابند. برای نمونه در شهر بلاوه یک مجتمع عظیم آموزشی برای دختران خوابگاهی بخش زاگرس وجود دارد که به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها شده است. آموزش و پرورش چرداول سعی در سامان دادن به این طرحهای نیمه کار دارد و برای مثال مدیر آموزش و پرورش و همکارانش در مدت یکسال کاری توانسته اند، با جذب و تزریق دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، طرح ۱۵ کلاسه ای را در شهر سرابله، که یعد از ۱۲ سال تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به اتمام رسانند.
آوردن خیر مدرسه ساز از امارات متحده عربی
با توجه به محدودیت منابع آموزش و پرورش، بهترین راهکار جهت توسعه فضاهای آموزشی، استفاده از پتانسیل کسانی است، که مایل اند در این امر مهم همکاری نمایند. متاسفانه در شهرستان چرداول ۸۰ درصد فضاهای آموزشی، احتیاج به بهسازی و بازسازی دارند و این امر جز با مشارکت خیرین امکان پذیر نیست، از این رو عباس اولیایی با دعوت از خیر مدرسه ساز آقای حاجی قاسمی که در امارات مشغول فعالیت تجاری است، با یاری ایشان، توانست یک باب مدرسه ابتدائی در روستای درشکفت ایجاد کند و همچنین قول مساعد برای ساخت سه مدرسه دیگر از ایشان نیز گرفتند. با این تلاش صادقانه مسئولان ، شهرستان چرداول توانست در بخش خیرین مدرسه ساز حائز رتبه برتر در استان شود.
بنیاد مستعضفان و اسنادی که بعد از ۴۰ سال به آموزش و پرورش رسید
ماه گذشته که مهندس سعیدی کیا رئیس بنیاد مستعضفان، برای واگذاری اسناد زمین های بنیاد علوی به مردم، در شهرستان چرداول و روستای زنجیره حضور به عمل رساندند، مدیر آموزش و پرورش چرداول، با رایزنی خود توانست، قول ایجاد سه مدرسه در مناطق محروم تر شهرستان را بگیرد و علاوه بر این توانستند املاک آموزش و پرورش چرداول را بعد از ۴۰ سال، صاحب سند کنند. گفتنی است املاک آموزش و پرورش چرداول فاقد سند می باشند و اسناد آن در اختیار بنیاد علوی است.
جذب ۲۲ هزار متر زمین از خیرین
جذب ۱۸ هزار متر زمین در مناطق شهری و ۴ هزار متر در مناطق روستایی جمعا به ارزش ۷ میلیارد تومان، خدمت ارزنده دیگری است که در مدت یکسال مدیریت اولیایی در آموزش و پرورش محقق شده است. این اراضی می تواند نیازهای آموزش و پرورش برای احداث مدرسه جدید را بر طرف نماید، علاوه بر این خیرین به راحتی و با هزینه کمتری می توانند به ساخت مدرسه اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =