کد خبر : 12009
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
-

آخرین وضعیت خرید بالگردهای امداد و نجات

آخرین وضعیت خرید بالگردهای امداد و نجات

رئیس جمعیت هلال‌احمر از خرید ۶ بالگرد نیمه‌سنگین از کشورهای غربی خبر داد و گفت: با طرف‌های روسی مذاکره کرده‌ایم تا بالگردهای سبک را برای مأموریت‌های شهری از آنها خریداری کنیم.

قائم آنلاین،سید امیرمحسن ضیایی در مورد آخرین وضعیت خرید بالگردهای امداد و نجات کشور توضیحاتی داد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده طی ۲ هفته گذشته با فروشنده بالگردها، گفت: این موضوع هر روز پیگیری می‌شود و ما در صدد تقویت و ایجاد تنوع در ناوگان هوایی هلال‌احمر هستیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: کارهایی در گذشته انجام شده بود که نیاز به تقویت دارد و مجلس هم به این موضوع علاقه‌مند است.

وی تأکید کرد: تهیه بالگرد در دوران تحریم بسیار سخت است چون مشمول تحریم است چرا که بالگرد کاربری دوگانه دارد.

ضیایی خاطر نشان کرد: ما قبل از توافقنامه هسته‌ای مذاکراتی داشتیم و به نتایجی رسیدیم که ۶ بالگرد نیمه‌سنگین را خریداری کردیم که ظرف ۲ یا ۳ ماه آینده وارد کشور می‌شود.

وی افزود: تهیه این بالگردها به سختی انجام شد و ما مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتیم تا بتوانیم این ۶ فروند بالگرد را به مجموعه خود اضافه کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد هزینه خرید این بالگردها گفت: هر چه پول مجلس به موضوع اختصاص داده بود خرج خرید بالگردها شد و عددی معادل ۴۳ میلیون دلار بابت این خریدها هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه این بالگردها از یکی از کشورهای غربی تهیه شده است، گفت: مذاکراتی هم با طرف‌های روسی انجام شده تا شرایط مناسب باشد بالگردهای سبک را از این کشور تهیه کنیم.

ضیایی ادامه داد: ما برای انجام مأموریت‌های شهر و آمبولانس هوایی نیاز به این بالگردهای سبک داریم.

وی با اشاره به درخواست وزارت بهداشت برای تهیه بالگردهای تخصصی اورژانس هوایی گفت: وزارت بهداشت درخواست کرده تا اگر این بالگردها را هلال‌‌احمر تهیه کند، خرید خدمت انجام دهد و ما نیز از آنها خواستیم که اقدامات موازی انجام نشود و هلال‌احمر این اقدام را انجام می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =