کد خبر : 9012
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۷:۵۹
-

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

آی‌فون نه تنها بازار گوشی های هوشمند را دگرگون ساخت، بلکه یک موفقیت مالی باورنکردنی را برای اپل رقم زده است. از زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ تاکنون، آی‌فون به استانداردی در بازار گوشی های هوشمند مبدل شده است.

به گزارش عصر ساری، پس از گذشت هشت سال از زمان معرفی، آی‌فون تغییرات بسیاری را شاهد بوده و به یکی از محبوب‌ترین گوشی های هوشمند بازار تلفن همراه مبدل شده است. آی‌فون نه تنها بازار گوشی های هوشمند را دگرگون ساخت، بلکه یک موفقیت مالی باورنکردنی را برای اپل رقم زده است. از زمان عرضه در سال ۲۰۰۷ تاکنون، آی‌فون به استانداردی در بازار گوشی های هوشمند مبدل شده است. با توجه به هشت سالگی آی‌فون در ادامه برخی حقایق شگفت انگیز درباره این تلفن هوشمند که شاید از آنها آگاهی نداشته باشید را ارائه می کنیم.

آی‌فون به عنوان بخشی از پروژه آ‌ی‌پد شکل گرفت

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

اگرچه آی‌پد چند سال بعد از معرفی آی‌فون روانه بازار شد، اما اپل در حقیقت ایده یک دستگاه تبلت را پیش از آن که ایده آی‌فون حتی شکل بگیرد، در دست بررسی داشت. استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل، طی مصاحبه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام داد به این نکته اشاره داشت که از مهندسان اپل خواسته بود درباره طراحی های مختلف تبلت با صفحه کلید مجازی پژوهش کنند. هنگامی که آنها با دستگاهی که قابلیت چند لمسی را ارائه می کرد به پیش جابز بازگشتند، این ایده به ذهن وی رسید که اپل می تواند از فناوری چند لمسی در یک تلفن استفاده کند. بر همین اساس، اپل پروژه تبلت را کنار گذاشته و کار روی یک تلفن همراه را آغاز کرد.

ورایزون حقوق انحصاری برای فروش نخستین آی‌فون را رد کرد

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

پیش از عرضه آی‌فون، اپل به یک شریک نیاز داشت. به طور طبیعی، اپل در درجه نخست شرکت ورایزون را مد نظر قرار داد که بزرگترین اپراتور تلفن همراه در آمریکا محسوب می شود. اما ورایزون با اپل به توافق نرسید و شرکت سینگیولار (در حال حاضر AT&T) که نیازمند یک تلفن هوشمند انحصاری برای حفظ توان رقابتی خود در بازار بود، تمایل بیشتری برای کسب توافق و پذیرش خواسته های اپل نشان داد. به عنوان مثال، اپل بر این مساله تاکید داشت که آی‌فون تنها باید لوگو این شرکت را روی بدنه خود داشته باشد و لوگو اپراتور روی آن قرار نگیرد.

اپل بیش از ۷۰۰ میلیون آی‌فون به فروش رسانده است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

در مارس ۲۰۱۵، تیم کوک، مدیر عامل اپل، اعلام کرد که این شرکت بیش از ۷۰۰ میلیون آی‌فون به فروش رسانده رسانده است. اگر در نظر بگیریم فروش فعلی آی‌فون در محدوده ۷۵۰ میلیون دستگاه قرار داشته باشد، این به معنای آن است که اپل به طور میانگین طی هشت سال گذشته تاکنون در هر ماه ۷٫۸ میلیون آی‌فون فروخته است.

آی‌فون با فاصله ای زیاد سودآورترین محصول اپل است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

آی‌فون با فاصله ای قابل توجه نسبت به محصولات دیگر اپل منبع اصلی درآمد این شرکت محسوب می شود و در هر فصل این محصول نمادین نزدیک به ۷۰ درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص می دهد. امروزه، اپل چیزی در حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در بانک دارد که نقش اصلی در این آمار و ارقام شگفت انگیز را فروش آی‌فون ایفا می کند.

در تصاویر تبلیغاتی اپل ساعتی که زمان را نشان می دهد همواره روی ۹:۴۱ است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

در تمامی تبلیغات آی‌فون ساعت دستگاه روی ۹:۴۱ دقیقه قرار دارد. به گفته اسکات فورستال یکی از مدیران اجرایی پیشین اپل، این شرکت تلاش می کند کنفرانس های معرفی محصول بزرگ خود را در ۴۰ دقیقه به پایان برساند . زمانی که تصویر محصول روی نمایشگر ظاهر می شود ما در نظر داریم تا نزدیک ترین زمان به زمان واقعی را نشان دهد. شایان ذکر است، در تبلیغات آی‌فون اصلی ساعت روی ۹:۴۲ قرار داشت.

آی‌فون اصلی قرار بود به یک شیشه نمایشگر منحنی مجهز شود

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

طی روند طراحی سخت افزاری آی‌‌فون، اپل طرح های مدل های اولیه مختلفی را مورد بررسی قرار داد. یکی از این طرح ها شامل شیشه ای منحنی می شد. اپل در نهایت این طرح را کنار گذاشت زیرا فرآیند برش شیشه به صورت منحنی در آن زمان بسیار پر هزینه بود. در تصویر یک مدل اولیه آی‌فون با شیشه منحنی قابل مشاهده است.

سامسونگ تولید کننده پردازنده های آی‌فون است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

به رغم تمامی اختلافات و پرونده های حقوقی که بین اپل و سامسونگ وجود دارند، این دو شرکت همچنان شرکای مهمی برای یکدیگر هستند. اگرچه اپل در تلاش بوده تا طی سال های اخیر وابستگی خود به سامسونگ را کاهش دهد، اما بخش عمده ای از پردازنده های آی‌فون ها توسط سامسونگ تولید می شوند.

گران‌ترین قطعه آی‌فون نمایشگر رتینا است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

کالبدشکافی تلفن های هوشمند می تواند فهرست کاملی از هزینه قطعات آنها را ارائه کنند. کالبدشکافی آی‌فون ها طی چند سال گذشته نشان داده اند گران‌ترین قطعه به کار رفته در آنها نمایشگر محسوب می شود. به عنوان مثال، در آ‌فون ۶ نمایشگر به کار گرفته شده ۴۵ دلار قیمت دارد. این رقم برای آی‌فون ۶ پلاس برابر با ۵۲ دلار است. بعد از نمایشگر، گران‌ترین قطعه مورد استفاده در آی‌فون تراشه های بی سیم ساخت شرکت کوالکام هستند.

تیمی نخبه و محرمانه مسئول ساخت آی‌فون اصلی بودند

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

برای خلق آی‌فون، استیو جابز اختیار کامل انتخاب یک تیم را در اختیار اسکات فورستال قرار داد. با این وجود، یک قانون برای این کار در نظر گرفته شد که هیچ فردی نباید از خارج اپل به کار گرفته شود. بر همین اساس، فورستال بهترین مهندسین اپل را بدون در نظر گرفتن این که در کدام قسمت مشغول به کار هستند، دست چین کرد. فورستال حتی نمی توانست به آنها چیزی بگوید و تنها به این نکته اشاره می کرد که طی این پروژه باید سخت تلاش کنند و ممکن است برخی مواقع به صورت شبانه روز در محل شرکت حضور داشته باشند.

درست کار کردن آی‌فون اصلی در روز کنفرانس اپل معجزه بود

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

هنگامی که استیو جابز طی کنفرانس مک‌ورلد ۲۰۰۷ آی‌فون را معرفی کرد، این دستگاه بیشتر در حالت مدل اولیه قرار داشت. در حقیقت، مهندسان اپل از این که کل زمان معرفی بدون مشکل سپری شد، شگفت زده شدند. از برطرف کردن مشکل اتصال وای فای تا مشکلات کاربردی دیگر، مهندسان اپل بین زمان معرفی و عرضه آی‌فون که فاصله ای پنج ماهه را شامل می شد به سختی در تلاش بودند تا محصولی بی نقص روانه بازار شود.

کاربران آی‌‌فون نسبت به دیگر کاربران تلفن های هوشمند وفادارتر هستند

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

مطالعات مختلف نشان داده اند کاربران آی‌فون احتمال بیشتری دارد با معرفی نسخه جدید این تلفن هوشمند آن را خریداری کنند و وفاداری عجیبی به آی‌فون بین کاربران این دستگاه در سراسر جهان وجود دارد.

اپل مالک اصلی نشان تجاری آی‌فون نبود

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

در ابتدا، شرکت سیسکو نشان تجاری آی‌فون را در اختیار داشت اما این مساله مانع اپل نشد تا تلفن هوشمند خود را آی‌فون بنامد. پس از ژانویه ۲۰۰۷، اپل و سیسکو سرانجام اختلافات خود را کنار گذاشته و هر دو همکاری مشترک برای معرفی محصولات در آینده را وعده دادند. نتایج این همکاری حتی اگر شکل گرفت، هرگز دیده نشد.

نمایشگر مدل اولیه آی‌فون اصلی پلاستیکی بود

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

در ابتدا، نمایشگر آی‌فون قرار بود از پلاستیک ساخته شود. با این وجود، پس از آزمایش هایی که صورت گرفت استیو جابز متوجه شد کلیدهای وی به طور مداوم باعث خط افتادن نمایشگر آی‌فون می شوند. در نتیجه، اپل استفاده از شیشه را مد نظر قرار داد.

نام سیدیا، نرم افزار جیلبریک آی‌فون، نمادین است

حقایقی شگفت انگیر درباره آی‌فون

نام سیدیا که نرم افزار مورد استفاده برای جیلبریک آی‌فون است از یک کرم سیب به نام سیدیا پومونلا گرفته شده است./ج

منبع: عصر ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =