کد خبر : 6711
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
-

آیت‌الله علم‌الهدی: آمریکا در مذاکرات هسته ای دنبال کلاهبرداری است/شهدا هرگاه خطری متوجه انقلاب باشد می آیند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکایی ها در روند مذاکرات هسته ای دنبال کلاهبرداری هستند، به تشییع باشکوه پیکر غواصان شهید اشاره کرد و گفت:پیام حضور باشکوه مردم در این تشییع، این بود که ما دست بسته کشته شدن را به دست بسته تسلیم شدن ترجیح می دهیم.

به گزارش علویون؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی ـ عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در وجود انسان عقل و عشق وجود دارد و مجموعه حرکات، اعمال و خطوط مختلفی که انسان ها در زندگی خودشان می‌بینند به وسیله عشق است.
وی ادامه داد: در بین گرایش‌های انسان، تمام گرایش‌ها یا مربوط به شئون زندگی مادی و لذایذ انسانی است،یا گرایش خداگرایی. گرایش خداگرایی انسان را در جاده‌ای از زندگی قرار می‌دهد که اگر انسان این را به مرحله عشق برساند به بالاترین سطح رسیده است.
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه عشق است که در آن عاشق‌ها وارد عرصه دلدادگی حق می شوند. معشوق درب خانه‌اش را باز کرده است و از این جهت، برای ما این ماه مبارک قابل توجه است.
آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع باشکوه پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، عنوان کرد: آنچه در چند روز قبل اتفاق افتاد مانور عظیم نیروی این انقلاب در برابر بینش مستکبران عالم بود و بار دیگر، یک نماد به یاد ماندنی در پای ارزش‌ها و اصول انقلاب در معرض نمایش قرار گرفت.
خطیب جمعه مشهد گفت: از زمانی که این غواصان در کربلای ۴ به شهادت رسیدند نزدیک به ۲۸ سال می‌گذرد و در این سال‌ها تفحص‌های زیادی برای شهدا انجام شده است اما سئوال اینجاست که اجساد مطهر این ۱۷۵ شهید، چرا اکنون کشف شد؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود:‌ پاسخ این است که هر زمان شهدا ارزش‌های انقلاب را در معرض خطر ببینند خودشان برای پاسداری از خونشان و حفاظت انقلاب می‌آیند.
وی تأکید کرد: در این موقعیت، شهدا آمدند که به ما نشان بدهند در هر شرایطی که امروز قرار دارید شدیدتر از آن زمان(عملیات کربلای ۴) نبوده است. در آن زمان که عملیات لو رفت، غواصان خودشان را بین نیروهای عراقی در محاصره دیدند،بعثی ها دست‌هایشان را بستند که در شرایط زنده به گور جان دادند، اما تسلیم نشدند. حال  شما چطور می‌خواهید دست بسته تسلیم آمریکا شوید.
امام جمعه مشهد بیان کرد: خوشبختانه این پیام شهدا به چشم و گوش مردم رسید و مردم هم نشان دادند دنباله‌روی ۱۷۵ شهید غواص هستند و ما دست بسته جان دادن را بر دست بسته تسلیم شدن ترجیح می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها از موضعی در مذاکرات با ما برخورد می‌کنند که گویی با کلاهبرداری می‌خواهند وارد عمل شوند و روند مذاکره با یک قدرت تثبیت شده به نام ایران نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: اگر روند را از طرف دشمن بازخوانی کنیم در این دو سالی که از مذاکرات می‌گذرد این رویه دیده می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در سال ۶۱ هنگامی که جنگ راکد شده بود و ما از جانب دنیا تحریم شده بودیم در داخل کشور نیز منافقان با ترورهای ناجوانمردانه فضا را ناامن کرده بودند، در بین تریبون‌ها برخی مسئولان زمزمه می‌کردند که همه مشکلات ما زیر سر آمریکا است و بروید و با آنها مذاکره کنید، همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آن زمان عازم ایتالیا بودند که در قالب بین‌المجالس در آن همایش شرکت کنند و خدمت امام راحل رسیدند اما امام به این افراد فرمودند ملت ایران اگر می‌خواستند صلح آمریکایی کنند همان اول از آنها جدا نمی‌شد.
امام جمعه مشهد توضیح داد: این خاطره مدرک دارد و در صحیفه امام راحل در جلد ۱۷ و صفحه ۳۵ آمده است، بنابراین آن روزی که مقام معظم رهبری فرمودند «نرمش قهرمانانه» برخی رسانه‌ها گفتند مقام معظم رهبری دارد از اصول امام برمی‌گردد، در حالی که رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه به معنای مانور هنرمندانه برای دست یافتن به مقصود است؛ با این تعبیر رهبر معظم انقلاب باید گفت امروز هرکس می‌خواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد باید دقیقاً بداند رهبر ما اینگونه ویژگی‌هایی دارد.

 

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 6 =