کد خبر : 6546
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
-

محسنی اژه‌ای: تاکنون ۴۳ هزار هکتار اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگردانده شد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: معاون اول قوه قضائیه در جلسه کمیسیون توضیحات مبسوطی از اقدامات این قوه در قبال زمین‌خواران و دست‌اندازان به بیت‌المال و منابع طبیعی ارائه داد.

به گزارش علویون؛ محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: آقای محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه با دعوت قبلی در کمیسیون حضور یافت.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با زمین‌خواری و حفظ بیت‌المال که در سخنان چندی قبل مقام معظم رهبری نیز به آن پرداخته شده بود، اظهار داشت: آقای اژه‌ای در جلسه امروز نقطه‌نظرات نمایندگان را در این باره شنید و توضیحات مبسوطی از اقدامات قوه قضاییه در قبال زمین‌خواران و دست‌اندازان به بیت‌المال و منابع طبیعی ارائه داد.

برومندی در ادامه گفت: معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر مدعی‌العموم بودن این قوه در موضوع زمین‌خواری دستگاه قضا را در مبارزه با این پدیده بسیار جدی عنوان و اعلام کرد که تاکنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی که به طور غیرقانونی تصرف شده است به بیت‌المال بازگردانده شده است.

وی جدیت قوه قضاییه در امر مقابله با زمین‌خواران را از سوی محسنی اژه‌ای مورد اشاره قرار داد و افزود: آقای اژه‌ای تصریح داشت که قوه قضاییه هیچ گونه مسامحه‌ای در برخورد با زمین‌خواری و زمین‌خواران نداشته اما این مقابله سختی‌های خاص خود را هم دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: مقرر شد مجلس و قوه قضاییه هماهنگی بیشتری در موضوع مبارزه با زمین‌خواری با یکدیگر داشته باشند و اگر خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد مجلس به وضع قانون مربوطه اقدام کرده و نمایندگان نیز اطلاعات دقیق خود را از زمین‌خواری در حوزه‌های انتخابی خود در اختیار قوه قضاییه قرار دهند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از بحث و بررسی موضوع بدهکاران بانکی را میان اعضای کمیسیون و معاون اول قوه قضاییه خبر داد و خاطرنشان کرد: اعلام شد که از میان فهرست ۵۷۵ نفره بدهکاران بانکی، تنها ۲۱۷ نفر باقی مانده‌اند و بدهی سایرین یا به نحوی وصول شده و یا تعیین تکلیف شده است.

 

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =