کد خبر : 6375
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
-

رئیس مجلس خبرگان رهبری: اصل مذاکره مورد تایید است اما دولت نباید همه مسائل روزمره را به مذاکرات گره بزند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اصل مذاکرات هسته‌ای مورد تایید نظام و رهبری است، گفت: دولت نباید همه مسائل روزمره را به تحریم‌ها گره بزند و کارها نباید به نتیجه مذاکرات و توافق موکول شوند بلکه توجه به قابلیت‌های داخلی امری اساسی و مهم است.

به گزارش علویون؛ آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری که با حضور رؤسای کمیسیون‌های این مجلس در دبیرخانه خبرگان رهبری برگزار شد اظهار کرد: شعبان ماه ولایت‌مداری و حقیقت برکت رمضان نیز تثبیت حاکمیت الله بر روی زمین و ولایت مطلقه فقیه است.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: هر روز خبرهای جدیدی از مذاکرات به گوش می‌رسد اما اصل اساسی اینکه تیم مذاکره‌کننده مورد تایید رهبری، نظام و مردم هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سرباز زدن طرف مقابل در مذاکرات از برخی توافقات خاطرنشان کرد: حال که در عمل به مرحله نگارش توافقنامه رسیده‌ایم آنها چنین رفتاری دارند.

وی ادامه داد: درخواست امتیازات جدید از جمله بازرسی از مراکز نظامی از جمله مواردی است که در این مرحله توسط طرف غربی صورت می‌گیرد اما برای ما، آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان خطوط اصلی در مذاکرات تعیین کرده‌اند اهمیت دارد.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه حق بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای متعلق به همه مردم و خدشه‌ناپذیر است عنوان کرد: این حق را از کسی نگرفته‌ایم که حال بخواهیم برای استفاده از آن از دیگران اجازه بگیریم.

درخواست‌های نابه‌جای ۱+۵ موجب بی‌اعتمادی ملت ایران شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به درخواست‌های نابه‌جا از سوی ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای گفت: این امور اعتماد ملت ایران را نسبت به گروه مقابل کمتر کرده است.

وی با تاکید بر رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی رهبری در مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: همه جهان بداند که فعالیت‌های ایران برای تحقق و توسعه دانش هسته‌ای متوقف نمی‌شود و دستاوردهای هسته‌ای هم تعطیل‌پذیر نیستند.

آیت‌الله یزدی افزود: مسائل جدیدی که از سوی طرف غربی عنوان می‌شوند بی‌اعتمادی را نسبت به آنها بیشتر می‌کنند؛ در روزنامه‌ها خوانیدم که آقای ظریف گفته است امیدواریم با همکاری روسیه و چین در مذاکرات به پیروزی برسیم و ما هم امیدواریم با یاری خداوند متعال، خطوط اصلی در مذکرات مورد توجه قرار گیرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت نباید همه مسائل روزمره را به تحریم‌ها گره بزند و کارها نباید به نتیجه مذاکرات و توافق موکول شوند بلکه توجه به قابلیت‌های داخلی امری اساسی و مهم است.

وی با بیان اینکه وابستگی به نفت در اقتصاد ملی ایران باید کاهش یابد گفت: همچنین خصوصی‌سازی به معنای واقعی کلمه مورد توجه قرار گیرد نه اینکه باز هم شرکت‌های دولتی، سهام دیگر شرکت‌ها را خریداری کنند.

*پول کالا نیست که با نظام عرضه و تقاضا کنترل شود

آیت‌الله یزدی با اشاره به بانکداری در نظام اسلامی تصریح کرد: مباحثی در مورد کنترل نقدینگی مطرح می‌شود ولی نکته اساسی اینکه توجه داشته باشیم پول مانند کالا نیست که بتوان بر اساس عرضه و تقاضا به کنترل آن پرداخت بلکه نوعی واسطه برای تسهیل در مبادلات به شمار می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرهنگ تجمل‌ و مصرف‌گرایی در جامعه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد عنوان کرد: باید تا حد امکان از تشریفات بیهوده پرهیز کرد؛ برخی جشن‌ها و مراسم‌هایی که برگزار می‌شوند انسان را متاثر می‌سازند چه اینکه می‌بینیم اخیرا آیین بازگشایی ارکستر ملی توسط وزارت ارشاد برگزار شده و تصاویر بزرگی از تجلیل وزیر از سینماگران در روزنامه‌ها به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به هزینه‌های فراوانی که در برخی بخش‌های هنری به ویژه موسیقی صورت می‌گیرد گفت: عادی‌سازی این امر و توجه بیش از حد به اموری مانند موسیقی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سازگار نیست.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید حساسیت ویژه‌ای بر روی مسائل فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب دارند افزود: دولت باید توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر اینکه همزبانی و همدلی دولت و ملت باید دو طرفه باشد گفت: دولت هم باید همدلی با مردم را در همه ابعاد در نظر داشته باشد.

*تجاوز آل سعود به یمن در راستای تضعیف جهان اسلام است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات جریان‌های تکفیری در منطقه خاورمیانه پرداخت و افزود: ارتکاب جنایات وحشیانه از سوی داعش و دیگر گروه‌های سلفی و تکفیری نشان داد که آنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و هدف اصلی آنها و سازندگانشان، ایجاد اختلاف میان مسلمانان در کشورهای اسلامی است تا از این رهگذر، امنیت رژیم صهیونیستی هم تامین شود.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه حمله عربستان سعودی به یمن با هیچ منطقی پذیرفته نیست عنوان کرد: این تجاوز آشکار با چراغ سبز آمریکا و با هدف تضعیف کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان صورت گرفته است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که ادعای مبارزه علیه داعش را دارند نه تنها کاری در این زمینه انجام نداده‌اند بلکه همراهی با داعش و ارائه کمک به این گروه تروریستی از سوی آنها هم ثابت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی خود بر اساس اسلام ناب و فرمایشات امام علی(علیه السلام) عمل کرده و کمک به مظلومان و دشمنی با ظالمان را همواره در دستور کار قرار داده است.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه این سیاست اصل بنیادین رفتار داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد گفت: باید همواره در این مسیر گام برداریم تا رضایت الهی هم جلب شود.

*ادارات دولتی از گستردن سفره‌های افطار پر زرق و برق بپرهیزند

استاد حوزه علمیه قم در خاتمه با اشاره به نزدیکی ماه رمضان عنوان کرد: گستردن سفره‌های پر زرق و برق افطاری توسط دستگاه‌ها و ادارات دولتی کار پسندیده‌ای نیست و با این امر موافق نیستیم بلکه آنچه در اسلام بر آن تاکید شده، سفره‌های افطاری مردمی با هدف کمک به نیازمندان و اطعام کسانی است که واقعا نیازمند هستند.

گفتنی است در این جلسه اعضای هیئت رئیسه خبرگان رهبری و روسای کمیسیون‌های این مجلس حضور داشتند و بقیه اجلاسیه بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.

 

 

منبع: فارس

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + یک =