کد خبر : 5571
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
-

یمنی‌ها شکستن محاصره ظالمانه را خواستار شدند + تصاویر

مردم انقلابی یمن در تظاهرات گسترده «شکستن محاصره؛ مسئولیت بین المللی» در پایتخت این کشور شرکت کرده و خواستار مداخله مراجع بین المللی برای شکستن محاصره یمن شدند.

به گزارش علویون؛ ده‌ها هزار نفر از مردم صنعاء پایتخت یمن عصر دوشنبه در تظاهراتی گسترده، ادامه جنایات متجاوزان سعودی را محکوم کردند و دخالت مراجع بین‌المللی برای شکستن محاصره ظالمانه مردم یمن را خواستار شدند.

با وجود ادامه بمباران و موشکباران مناطق مختلف یمن توسط جنگنده‌های متجاوز سعودی، مردم صنعاء از ساعتی پیش در یک تظاهرات گسترده با عنوان «شکستن محاصره؛ مسئولیت بین المللی» شرکت کردند.

در این تظاهرات که با شرکت گسترده مردم برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود در حمله به مردم بی‌دفاع و غیر نظامیان، اقدام عاجل محافل بین المللی برای رفع محاصره و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم و مجروحان مناطق مختلف یمن را خواستار شدند.

معترضان همچنین در حمایت از سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله شعار سر دادند.

یمنی‌ها با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» ائتلاف عربستان با قدرت‌های دیگر علیه مردم یمن را محکوم کردند.

تعدادی از افراد سر‌شناس یمنی در این تظاهرات سخنرانی کردند و در این بین نوجوانی به نمایندگی از کودکان یمن درباره رنج‌هایی که خردسالان در این حملات متحمل شده‌اند سخن گفت و افزود قدرت‌های جهانی درباره حملات جنایتکارانهٔ عربستان علیه زنان و کودکان سکوت کردند.

تظاهرات‌کنندگان کنفرانسی که این روز‌ها در ریاض برگزار می‌شود را نیز محکوم و اعلام کردند کسانی که در این اجلاس حضور دارند درباره جنازه و پیکر کودکان و زنانی گفت‌وگو می‌کنند که در یمن کشته شده‌اند. آن‌ها همچنین ادعای حاضران در این نشست را مبنی بر اینکه عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور سابق و فراری یمن، رئیس جمهور قانونی این کشور است محکوم کردند.

رژیم سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن هادی به قدرت یمن را هدف تهاجم و تجاوز نظامی قرار داده است که تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نفر در یمن شهید، ۶ هزار و ۲۰۰ نفر مجروح و حدود ۴۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

سعودی‌ها ۲۲ اردیبهشت در اقدامی نمایشی اعلام کردند به مدت پنج روز آتش‌بس انسان‌دوستانه در یمن برقرار خواهد بود؛ آتش‌بسی که بار‌ها توسط نظامیان عربستان سعودی نقض شد.

 

منبع: خبرگزاری اهل بیت علیهم السلام

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 6 =