کد خبر : 5386
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
-

قطعنامه آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران به تصویب سنا رسید

سنای آمريکا قطعنامه‌ای را که آزادی سه آمريکايی بازداشت شده در ايران خواستار مي‌شود، تصويب کرد.

به گزارش علویون از باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناي آمريکا روز گذشته با اجماع قطعنامه‌اي را که آزادي سه آمريکايي بازداشت شده در ايران خواستار مي‌شود تصويب کرد.
اين قطعنامه غير‌الزام‌آور با اجماع ۹۰ راي اعضايي که در اين راي‌گيري حاضر بودند صادر شد و از کاخ سفيد مي‌خواهد از همه راههاي ممکن براي بازگرداندن آمريکايي‌هاي بازداشت شده در ايران استفاده کند.
این افراد، سعيد عابديني کشيش ايراني – آمريکايي، امير حکمتي نظامي سابق نيروي دريايي آمريکا و جيسون رضائيان خبرنگار ايراني – آمريکايي روزنامه واشنگتن پست در تهران هستند.
ميچ مک‌کانل رئيس اکثريت جمهوري‌خواهان در سناي آمريکا روز گذشته ابراز اميدواري کرد اين قطعنامه که سنا تصويب کرد پيامي قوي به مسئولان ايران باشد.
سناتور بن کاردين عضو ارشد دموکرات‌ها در کميته امور خارجي سنا نيز از جمهوري اسلامي ايران « اتخاذ تصميم درست با آزادي فوري اين شهروندان و بازگرداندن آنها به کشور خود در نزديک‌ترين زمان ممکن» را خواستار شد.
اين قطعنامه درحالي صادر مي شود که پنچ قدرت جهانی و ايران قرار است اين هفته مذاکرات خود را براي دستيابي به توافق نهايي درباره برنامه هسته‌اي این کشور از سر بگيرند.
سناي آمريکا هفته گذشته نيز تقريبا با اجماع لايحه پيشنهادي که باراک اوباما را مجبور مي کند هرگونه توافق هسته‌اي با ايران را به کنگره ارجاع دهد تصويب کرده بود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 5 =