کد خبر : 4613
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
-

ردپای داعش در سنگاپور/ «زنان تنها» بهترین طعمه

وزیر امور مذهبی دولت نجیب رزاق گفت: زن هایی که به دام تاثیر رسانه های اجتماعی گرفتار می شوند، بیشتر در خطر جذب توسط اعضای گروه تروریستی داعش اند؛ به ویژه اگر رسانه های اجتماعی به بستر روابط عاشقانه آنها تبدیل شود.

به گزارش علویون؛ زنان مجرد مالزیایی که بخش چشمگیری از وقت خود را در رسانه های اجتماعی و محیط آنلاین می گذرانند، طعمه های اصلی اعضای گروه تروریستی داعش اند.

جمیل خیر باهاروم، وزیر امور مذهبی دولت نجیب رزاق، در نشستی با موضوع افراط گری و تهدیدهای ناشی از آن برای مالزی، تصریح کرد: تنهایی این زن ها و ورود به شبکه های اجتماعی که داعش در آن بسیار فعال است زمینه ای فراهم می کند  پس از مدتی این افراد به میل خودشان بلیت عزیمت به سوریه و عراق را خریداری کنند.

این مقام مالزیایی گفت: هر چه سن این افراد پائین تر باشد، نگرانی ما بیشتر است. شبیه دختر ۱۴ ساله ای که پیش از این قصد داشت از مالزی به سوریه برود.

ازدواج سایبری برخی دختران مالزیایی با اعضای گروه تروریستی داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اسکایپ به مسئله ای مهم در این کشور جنوب شرق آسیا تبدیل شده است.

یک دختر دانشجوی مالزیایی اواخر دی ماه در فرودگاه بین المللی کوالالامپور به اتهام سفر به سوریه برای ازدواج با عضو مغربی داعش دستگیر شد.

جذب دختران مالزیایی در ماه های گذشته هدف توجه گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. آکل زینال، از خوانندگان گروه راک مالزی، نیز چندی پیش با پیوستن به گروه تروریستی داعش با استفاده از شبکه های اجتماعی تلاش کرد دختران جوان مالزیایی را وارد این گروه تکفیری کند.

شمیمی فائقه، یکی از دانشجویان دختر دانشگاه بین المللی اسلامی این کشور نیز به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

برابر آمار جمیل خیرباهاروم تا هفتم آوریل امسال (۱۸ فروردین) ۱۷۳ مالزیایی که برای پیوستن به گروه های تروریستی از این کشور خارج شده اند، مورد شناسایی قرار گرفته اند.

وی گفت از آنجا که مسلمانان مالزی درک درستی از جهاد ندارند، سازمان توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) هر ماه یک بار در خطبه های نماز جمعه این کشور معنی جهاد را تشریح می کند.

گسترش فعالیت های تروریستی در جنوب شرقی آسیا، افزون بر مالزی دیگر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

تئو چی هین، معاون نخست وزیر سنگاپور، دیروز در سخنانی گفت که تهدید تروریسم با پیدایش گروه تروریستی داعش افزایش یافته است و تنها استفاده از واکنش نظامی برای مقابله با آن کافی نیست.

وی که در نشستی با محوریت اتحاد اجتماعی و تقویت مذهبی سخن می گفت، تصریح کرد گروه ترویستی داعش در سوریه و عراق با بهره برداری نامناسب از اسلام، اصول مذهبی را تخریب کرده و سیاست خشونت را ترویج داده است.

وی که هدایت وزارت کشور سنگاپور را نیز در اختیار دارد، با اشاره به کسانی که در گروه تروریستی داعش فعالیت می کنند و سپس به کشور خود بازمی گردند آنها را تهدیدی دانست که برای دهه های آینده تهدید امنیت بین المللی محسوب می شوند.

تئو چی هین با استفاده از اصطلاح «تروریست های گرگ تنها»، به تشریح افرادی پرداخت که پس از بازگشت از جمع داعشی ها به صورت انفرادی حملاتی را شبیه آنچه پیش از این در دانمارک، فرانسه، آمریکا و کانادا رخ داده است، اجرا می کنند.

 

منبع: شبکه خبر

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − سه =