کد خبر : 3631
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
-

دختران سودانی در راه پیوستن به داعش + عکس

یازده دختر و پسر سودانی که در رشته های پزشکی دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند، با سفر به ترکیه به دنبال پیوستن به داعش هستند.

به گزارش علویون؛ سفر ۱۱ دانشجوی پزشکی سودانی به سوربه برای پیوستن به گروه تروریستی داعش، باعث نگرانی دولت و مردم سودان شده است.

این ۱۱ نفر که دخترانی هم در میان آنها دیده می شوند، تابعیت انگلیس را هم دارند و برای ادامه تحصیل و آشنایی با زادگاه پدری به سودان سفر کرده بودند.

با توجه به اینکه والدین این افراد از اساتید دانشگاه در انگلیس و دولت های عربی حاشیه خلیج فارس هستند، ولی گروه تروریستی داعش توانست این افراد را از طریق طرافدارانش در دانشگاه های سودان به سوی خود جذب کند.

در سال های اخیر گروه هایی در داخل دانشگاه های سودان برای جذب دانشجویان به سوی داعش تشکیل شده است تا دانشجویان سودانی به عضویت این گروه تروریستی دربیایند.

این یازده نفر با توجه به داشتن گذرنامه انگلیسی، به راحتی از طریق فرودگاه خرطوم به ترکیه سفر کردند تا با عبور از مرزهای ترکیه با سوریه به مناطق تحت سیطره داعش برسند.

خانواده آنان نیز برای منصرف کردن فرزندانشان از این اقدام به ترکیه سفر کردند تا پیش از اینکه این جوانان وارد سوریه شوند، آنها را پیدا کنند و مانع از پیوستن این افراد به داعش شوند.

همچنین دولت سودان به دولت ترکیه سفر این افراد را اطلاع داده است و دولت ترکیه هم اعلام کرده که تصاویر این یازده نفر را در سراسر کشورش پخش کرده است تا مانع از عبور آنها از مرزهای ترکیه با سوریه و پیوستن‌شان به داعش شود.

در سال های اخیر ده ها تن از اتباع سودان با سفر به سوریه و عراق به گروه های تروریستی همچون داعش پیوستند و بسیاری از آنها در در درگیری ها به هلاکت رسیدند. اما این اولین بار است که دختران سودانی برای پیوستن به داعش به سوریه سفر می کنند.

 

منبع: ابنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 14 =