کد خبر : 3394
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
-

بوکوحرام یک شهر را در نیجریه به آتش کشید

گروه تروریستی بوکوحرام روز یکشنبه صدها تن از اهالی شهر باما در شمال شرق نیجریه را اخراج کرد و خانه های آنها را به آتش کشید.

به گزارش علویون ازشبکه خبر؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه از کانو ، شاهدان عینی اعلام کردند:  اهالی این شهر پس از هشدار بوکوحرام به شهر «مایدوگوری» در۷۰ کیلومتری باما پناه برده اند.

بوکوحرام یک شهر را در نیجریه به آتش کشید
این شاهد عینی تاکید کرد : “همه اهالی قادر نبودند فورا خانه های خود را ترک کنند و ما نگران سالخوردگان و بیماران هستیم. ”
تروریست های بوکوحرام روز شنبه اهالی شهر باما دومین شهر بزرگ استان بورنو را تهدید کردند تا هر چه سریع تر منازل خود را ترک کنند وگرنه در آتش خواهند سوخت.
باما یکی از شهرهای تاریخی و راهبردی نیجریه به شمار می رود که هفت ماه پیش در سپتامبر ۲۰۱۴ به اشغال نیروهای بوکوحرام درآمد و آن ها جنایت های بسیاری را در این شهر مرتکب شدند.
چند روز است ارتش نیجریه حملات خود را  برای آزادسازی این شهر آغاز کرده است.
بوکو حرام فعالیت های تروریستی خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد و مقر اصلی آن ها در شمال شرقی نیجریه در اطراف شهر مایدوگوری است.

قتل دهها روستایی در درگیری های قومی جنوب نیجریه
منابع پلیس  نیجریه هم اعلام کردند دست کم ۴۵ نفر روز یکشنبه در حمله مهاجمان مسلح به روستایی در ایالت بنوئه در جنوب ابوجا کشته شدند.

قتل دهها روستایی در درگیری های قومی جنوب نیجریه
سخنگوی پلیس استان بنوئه اعلام کرد چهل و پنج نفر از جمله چندین زن و کودک صبح روز یکشنبه در حمله مهاجمان ناشناس به روستای اگبا در استان بنوئه کشته شدند و چندین نفر نیز در این خشونت ها با سلاح سرد یا گرم زخمی شدند. ظاهرا مهاجمان از دامداران منطقه بوده اند.
درگیریهای قومی در نیجریه نیز به ویژه میان دامداران و کشاورزان امری رایج است.
یکی از نمایندگان محلی نیجریه، نیز اعلام کرد در این حمله که عاملان آن به قمه و سلاح گرم مجهز بودند، چندین نفر کشته یا زخمی شدند. وی تعداد قربانیان این حمله را نزدیک به پنجاه نفر اعلام کرد.
به گفته این نماینده محلی نیجریه مهاجمان مسلح که شمارشان زیاد بود و تقریبا همه آنها به سلاح کلاشنیکف مجهز بودند، صبح زود روز یکشنبه به طرف خانه های روستاییان که هنوز از خواب بیدار نشده بودند آتش گشودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، سخنگوی پلیس نیجریه افزود هنوز هیچ کسی در ارتباط با این ماجرا بازداشت نشده است اما نیروهای پلیس تعقیب مهاجمان مسلح را که به علفزارهای نزدیک روستای محل حادثه فرار کرده اند، آغاز کرده اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + بیست =