کد خبر : 3375
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
-

تیم هسته‌ای کشورمان وارد لوزان شد/رایزنی وزرای خارجه ایران و آمریکا عصر امروز به وقت محلی

تیم هسته‌ای ایران به سرپرستی وزیرامورخارجه کشورمان وارد سوییس شد.

به گزارش علویون؛ تیم هسته‌ای کشورمان به سرپرستی “محمدجواد ظریف” وزیرخارجه کشورمان وارد لوزان سوییس شد.
قرار است وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور نماینده‌ای از اتحادیه اروپا مذاکرات را از نقطه‌ای که در مونترو قطع شده بود، از سر بگیرند.

این مشورت‌های دوجانبه در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران برگزار می‌شود و “هلگا اشمید” معاون دبیرکل در واحد اقدام خارجی اتحادیه اروپا و تیم وی نیز در این مذاکرات مشارکت دارند. به درخواست جان کری، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز برای شرکت در این مذاکرات به لوزان سفر می‌کند.

همچنین سایت وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: “وندی شرمن” معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و هیئت مذاکره کننده آمریکایی روز یکشنبه پانزدهم مارس به لوزان سوئیس می‌روند تا به همراه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ایران ملاقات کنند.

شایان ذکر است؛ موگرینی از “فرانک والترین اشتاین مایر” وزیر خارجه آلمان ، “لوران فابیوس” از فرانسه، “فیلیپ هاموند” از انگلیس و نیز محمدجواد ظریف دعوت کرده در نشستی ویژه در مقر اتحادیه اروپا شرکت کنند.

پیش از این نشست، ظریف و کری ملاقاتی در لوزان خواهند داشت.

به نظر می رسد دعوت موگرینی از وزیران اروپایی برای پررنگ کردن نقش این اتحادیه باشد که در سایه رایزنی‌های فشرده وزیران خارجه ایران و آمریکا قرار گرفته اند.

گفتنی است؛ تیم مذاکره کننده ایران پس از این نشست به لوزان بازخواهد گشت و مذاکرات با آمریکا را در حضور نماینده‌ای از اتحادیه اروپا از سر خواهد گرفت.

چندی پیش وزرای خارجه ایران و آمریکا، محمدجواد ظریف و جان کری و وزیر انرژی آمریکا، ارنست مونیز معاونان وزرای خارجه و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی‌هایی در مونترو سوئیس داشته‌اند.

همچنین از سوی دیگر علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز به گفتگو پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفت =