کد خبر : 2702
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
-

ترکیه یک «ایرانی» را به آمریکا تحویل داد

روزنامه صباح چاپ استانبول گزارش داد که ترکیه یک فرد ایرانی به نام «نیما گلستانه» متهم به فعالیت‌های سایبری علیه آمریکا را به مقامات این کشور تحویل داده است.

به گزارش علویون؛ روزنامه دیلی‌صباح ترکیه روز چهارشنبه گزارش داد که دولت این کشور یک فرد را که به فعالیت‌های سایبری متهم شده بود، به آمریکا تحویل داده است.

روزنامه صباح چاپ استانبول خبر داد که این فرد  ۲۹ ساله روز ۱۲ فوریه در استانبول تحویل مقامات آمریکایی داده شد. این روزنامه ادعا کرد که به درخواست اف‌بی‌آی برای او قرار بازداشت صادر شده بود.

در گزارش این روزنامه از انتقال او به ورمونت آمریکا خبر داده شده جایی که قاضی یک دادگاه قرار بازداشت برای وی صادر کرده است.

رورنامه ترکیه‌ای «ارتکاب به حملات سایبری علیه یک شرکت آمریکایی در ورمونت فعال در زمینه ایرودینامیک و سرقت میلیون‌ها دلار نرم افزار در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳» را موارد اتهامی این «هکر ایرانی» خوانده است.

این روزنامه در گمانه‌زنی درباره به هدف ترکیه در تحویل این فرد به آمریکا هم موضوع را به استرداد «فتح‌الله گولن» رهبر جماعت گولن نسبت داد؛ کسی که روز گذشته دادگاهی در ترکیه برای دومین بار برای وی حکم بازداشت صادر کرده است!(جزئیات بیشتر اینجا).

گولن از سال ۱۹۹۸ در تبعیدی خود خواسته در آمریکا به سر می برد و علی رغم روابط خوب او با اردوغان، در سال‌های اخیر روابط این دو به شدت به سردی گراییده و رئیس‌جمهور ترکیه او را به تلاش برای ساقط کردن دولت متهم کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =