کد خبر : 1052
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۹:۴۹
-

پروفسور سمیعی: در ۵ سال آینده ایرانی‌ها جوایز نوبل را دریافت خواهند کرد

رییس جامعه جراحان مغز و اعصاب ایران گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که متخصصین علم و دانش با بهترین امکانات به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهند تا برای ادامه انجام تحقیقات خود مجبور به تحصیل در خارج از کشور نباشند به طوری که در ۵ سال آینده شاهد جوایز نوبل در عرصه تحقیقات در کشور ایران باشیم.

به گزارش علویون؛ پروفسور مجید سمیعی  رییس جامعه جراحان مغز و اعصاب ایران در همایش آلزایمر که عصر دیروز برگزار شد، هدف از برگزاری این مراسم را کمک به ساخت مرکز توانبخشی و مراقبت‌های ویژه سالمندان مبتلا به بیماران آلزایمر  در کشور دانست و گفت:در حال حاضر قرار دادی با مرکز وزارت علوم ایران جهت ساخت یکی از بزرگترین مراکز تحقیق علمی امضا شده است که تحقیق درباره بیماری آلزایمر شامل یکی از این تحقیقات می‌باشد.
وی افزود: از دیگر برنامه های ما تربیت دیگر دانشجویان جهت فعالیت در مرکز علوم اعصاب ایران است.
پرفسور سمیعی اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی شود که متخصصین علم و دانش با بهترین امکانات به فعالیت‌های علمی خود ادامه دهند تا برای ادامه انجام تحقیقات خود مجبور به تحصیل در خارج از کشور نباشند به طوری که در ۵ سال آینده شاهد جوایز نوبل در عرصه تحقیقات در کشور ایران باشیم.
وی در پایان گفت: جوانان آینده ساز کشورند و امید برآن است که انجمن آلزایمر ایران بتواند فعالیت های گسترده‌ای را جهت معالجه و پیشگیری از آلزایمر داشته باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 5 =