کد خبر : 791
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
-

پیدا شدن لاشه هواپیمای مالزی در عمق ۳۰ متری دریا

ر روزهای نخست عملیات امداد و نجات هواپیمای ایرباس A۳۲۰-۲۰۰ هواپیمای ‘ایر آسیا’ خبرهایی از پیدا شدن قطعات بزرگی از هواپیما منتشر شد که پس از ساعتی تعلق آن به پرواز ۸۵۰۱ مورد تایید قرار نگرفت. به گزارش علویون؛ رئیس اندونزیایی تیم نجات و جستجوی پرواز ۸۵۰۱ خطوط هوایی ‘ایر آسیا’ در آب های دریای

ر روزهای نخست عملیات امداد و نجات هواپیمای ایرباس A۳۲۰-۲۰۰ هواپیمای ‘ایر آسیا’ خبرهایی از پیدا شدن قطعات بزرگی از هواپیما منتشر شد که پس از ساعتی تعلق آن به پرواز ۸۵۰۱ مورد تایید قرار نگرفت.

به گزارش علویون؛ رئیس اندونزیایی تیم نجات و جستجوی پرواز ۸۵۰۱ خطوط هوایی ‘ایر آسیا’ در آب های دریای جاوا روز شنبه پس از پیدا شدن دو قطعه بزرگ هواپیما، تایید کرد که این قطعات متعلق به این هواپیما است که هفت روز پیش با ۱۶۲ سرنشین ناپدید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایرنا، ‘هنری بامبانگ سولیستیو’ رییس تیم نجات و جستجوی پرواز ۸۵۰۱ خطوط هوایی ‘ایر آسیا’ به خبرگزاری ‘آنتارا’ اندونزی گفت که این قطعات در عمق ۳۰ متری دریا پیدا شده اند.

در روزهای نخست عملیات امداد و نجات هواپیمای ایرباس A320-200 هواپیمای ‘ایر آسیا’ خبرهایی از پیدا شدن قطعات بزرگی از هواپیما منتشر شد که پس از ساعتی تعلق آن به پرواز ۸۵۰۱ مورد تایید قرار نگرفت.

اکنون مقامات تیم نجات و جستجو اندونزی در حالی تعلق داشتن دو قطعه پیدا شده را به این پرواز مورد تایید قرار داده اند که تاکنون خبری از پیدا شدن لاشه کامل هواپیما منتشر نشده است.

آژانس ملی امداد و نجات اندونزی شب گذشته نیز از پیداشدن اجساد ۳۰ سرنشین این هواپیما در آب های دریای جاوا خبر داد که تعدادی از این اجساد تاکنون به شهر سورابایا منتقل شده اند.

پرواز شماره ۸۵۰۱ شرکت هواپیمایی ‘ایر آسیا’ روز یکشنبه هفته گذشته با ۱۶۲ سرنشین در مسیر شهر ‘سورابایا’ اندونزی به سنگاپور ناپدید شد.

پس از چند روز تلاش، تیم بین المللی نجات و جستجو تایید کرد که این هواپیما در نزدیکی آب های ‘پانکولان بون’ در ‘کالیمانتان’ مرکزی و در دریای جاوا سقوط کرده است.

با این هواپیما ۱۴۹ اندونزیایی، سه شهروند کره جنوبی، یک سنگاپوری، یک مالزیایی و یک انگلیسی به عنوان مسافر جابجا می شدند.

این هواپیما یک خدمه فرانسوی و ۶ خدمه اندونزیایی داشت.

عملیات نجات تیم بین المللی جستجو شامل سنگاپور، اندونزی، مالزی، آمریکا، فرانسه، روسیه و استرالیا در آب های منطقه در حالی ادامه دارد که تاکنون دریای خروشان و امواج بلند مانع فعالیت سریع این تیم شده است و تلاش این تیم برای بررسی دقیق تر قطعات پیدا شده با توجه به امکان نداشتن اعزام غواصان ادامه دارد.

دریای جاوا که هواپیمای ایرباس در آن سقوط کرده است در جنگ جهانی دوم شاهد نبرد میان متفقین و امپراتوری ژاپن بود که با پیروزی ارتش امپراتوری ژاپن و اشغال هند شرقی هلند به پایان رسید.

در نبرد دریایی جاوا کشتی های نظامی آمریکا در پی یک نبرد سه روزه با کشتی های ژاپنی با تحمل تلفاتی از این صحنه خارج شدند و همچنان هر از گاهی لاشه های این کشتی ها در این دریا کشف می شود.

سال گذشته نیز بقایای یک زیردریایی آلمانی که در جنگ جهانی دوم به وسیله نازی ها استفاده می شد، در دریای جاوه اندونزی کشف شد و حال کارشناسان احتمال می دهند برخی کشفیات ‘سونار’ها’ مربوط به این جنگ باشد و باید غواصان از نزدیک آن ها را تشخیص دهند.

از سوی دیگر وزارت حمل و نقل اندونزی شب گذشته پرواز روز یکشنبه هفته گذشته ۸۵۰۱ ایر آسیا از شهر سورابایا به سنگاپور را که ناپدید شد، غیرقانونی دانست.

این وزارتخانه اندونزی اعلام کرد که پروازهای ایر آسیا در مسیر سورابایا به سنگاپور به دلیل نقض توافقنامه ها به حالت تعلیق درآمده است.

براساس توافق دولت اندونزی با ‘ایرآسیا’، این شرکت تنها مجاز به رفت وآمد در این مسیر طی روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته است و پروازی که سقوط کرد روز یکشنبه انجام شده بود.

 

منبع: شبکه خبر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =