کد خبر : 613
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۸:۲۰
-

آخرین اخبار از هواپيمای مفقود شده اندونزی+ تصاویر

اندونزی می‌گوید هواپیمای ایرآسیا که با بیش از ۱۶۰ سرنشین در مسیر پرواز به سنگاپور مفقود شده، احتمالا به قعر دریا سقوط کرده است. به گزارش علویون؛ هواپیمای «پرواز کیو زِد ۸۵۰۱» از شرکت هوایی ایرآسیا روز یک‌شنبه (۷ دی) هنگامی که از شهر سورابایا اندونزی به مقصد سنگاپور در حرکت بود با ۱۶۲ مسافر

اندونزی می‌گوید هواپیمای ایرآسیا که با بیش از ۱۶۰ سرنشین در مسیر پرواز به سنگاپور مفقود شده، احتمالا به قعر دریا سقوط کرده است.
به گزارش علویون؛ هواپیمای «پرواز کیو زِد ۸۵۰۱» از شرکت هوایی ایرآسیا روز یک‌شنبه (۷ دی) هنگامی که از شهر سورابایا اندونزی به مقصد سنگاپور در حرکت بود با ۱۶۲ مسافر و خدمه ناپدید شد.
بامبانگ سوئلیستیو، رئیس مرکز ملی جستجو و امداد اندونزی، در یک کنفرانس خبری گفت: طبق مختصاتی که به ما داده شده است و بررسی‌هایی که نشان می‌دهند محل سقوط احتمالا در دریا بوده، هم اینک فرض بر این است که هواپیما در قعر دریاست.
سولیستیو افزود: فرضیه ابتدایی این است و امکان دارد بر مبنای ارزیابی‌ نتایج تحقیقات، این فرضیه گسترش یابد.
سخنان وی در حالی مطرح شد که مقامات وزارت حمل‌ونقل اندونزی صبح دوشنبه از ادامه عملیات تجسس برای یافتن هواپیمای مفقودشده بعد از توقف شبانه خبر دادند.
عملیات تجسس با تاریک شدن هوا و به علت هوای بسیار ابری متوقف شده بود.
بنا به اعلام جاکارتا، ۱۲ کشتی نیروی دریایی، پنج فروند هواپیما، سه بالگرد و چند ناو از اندونزی به منظور مشارکت در عملیات تجسس و نجات به منطقه اعزام شده‌اند.
 
در همین حال هواپیماها و کشتی‌های مالزی و سنگاپور نیز در این عملیات مشارکت دارند.
هواپیمای مسافربری A۳۲۰-۲۰۰ ایرآسیا پس از پرواز، درخواست هدایت در مسیری غیرعادی کرد اما ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد.
شرکت هوایی ایر آسیا می‌گوید خلبان «پرواز QZ۸۵۰۱» به علت شرایط بد جوی خواستار تغییر مسیر هواپیما شده بود که ۴۲ دقیقه پس از بلند شدن از باند فرودگاه سورابایا ارتباط آن قطع شد.
تونی ابوت نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد ناپدید شدن هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرآسیا برفراز دریای جاوه شرایط مشابهی با حادثه ناپدید شدن پرواز ام اچ ۳۷۰ شرکت هواپیمایی مالزی ایرلاینز در ماه مارس گذشته ندارد.
تونی ابوت گفت : به نظر من این اشتباه بزرگی است که ناپدید شدن هواپیمای شرکت هواپیمایی ایرآسیا را با هواپیمای مالزی ایرلاینز مشابه دانست.
وی تاکید کرد موضوع ناپدید شدن پرواز ام اچ ۳۷۰ مالزی یکی از مرموزترین پرونده های موجود است و به نظر نمی رسد درباره ناپدید شدن هواپیمای ایرآسیا معمای خاصی وجود داشته باشد.
نخست وزیر استرالیا گفت این هواپیما در برنامه پروازی معمولی در حرکت بوده که ظاهرا با وضعیت نامساعد جوی مواجه و دچار حادثه شده است.
به گزارش رسانه‌های محلی، ۱۴۹ اندونزیایی، سه تبعه کره جنوبی، یک انگلیسی، یک مسافر اهل مالزی و یک سنگاپوری از جمله سرنشینان هواپیمای مفقودشده ایر آسیا هستند.  خدمه این هواپیما نیز یک فرانسوی و ۶ اندونزیایی بوده‌اند.
خلبان هواپیما
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =