کد خبر : 442
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۹:۵۷
-

"وائل‌الحلقی": تروریست‌ها از ۸۳ تابعیت در سوریه می‌جنگند/ ۲۰۱۵ سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است/تأکید بر نقش راهبردی ایران در مبارزه با تروریسم

نخست وزیر سوریه گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ تروریست ماهانه از ترکیه و به کمک سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها وارد سوریه می‌شوند و اردوغان هنوز خواب سرنگونی حکومت سوریه را می‌بیند اما ارتش سوریه در کمین تروریست‌هاست. به گزارش علویون؛ “وائل الحلقی” نخست وزیر سوریه در گفتگوی اختصاصی با “شبکه خبر” اظهار داشت: سوریه نزدیک به ۴

نخست وزیر سوریه گفت: نزدیک به ۱۰۰۰ تروریست ماهانه از ترکیه و به کمک سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها وارد سوریه می‌شوند و اردوغان هنوز خواب سرنگونی حکومت سوریه را می‌بیند اما ارتش سوریه در کمین تروریست‌هاست.
به گزارش علویون؛ “وائل الحلقی” نخست وزیر سوریه در گفتگوی اختصاصی با “شبکه خبر” اظهار داشت: سوریه نزدیک به ۴ سال است که در جنگ چندجانبه نظامی، اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی بوده و این گروهک‌هایی که ترور را انجام می‌دهند با برنامه‌ریزی به دنبال تخریب زیرساخت‌های سوریه بوده و بر اساس آن چه که در دست داریم با تروریسم در هر جای سوریه از جمله “داعش” و “النصره ” که امروزه بیش از ۱۹۰ گروهک شدند،‌ بنجگیم.

با همه طرح‌هایی که در داخل و عرصه بین‌المللی وجود دارد تعامل می‌کنیم

وی درباره مفاد طرح صلح سازمان ملل گفت: با همه طرح‌هایی که در داخل و عرصه بین‌المللی وجود دارد تعامل می‌کنیم که آخرین این طرح‌ها، طرح آقای “استفان دی میستورا” فرستاده سازمان ملل بوده که به دنبال توقف جنگ است که در این طرح با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه مطرح شده و این طرح به دنبال توقف درگیری‌ها است.

تروریست‌ها یا باید بیرون بروند یا سلاح بر زمین بگذارند

نخست وزیر سوریه با اشاره به این تروریست‌ها از ۸۳ تابعیت در سوریه می‌جنگند، گفت: تروریست‌ها یا باید بیرون بروند یا سلاح بر زمین بگذارند و یا با کمک به نیروهای دولتی امنیت داخلی را تأمین کنند، اگر جنگ متوقف شود، حکومت با همه نهادهای خدماتی خود ایفای نقش خواهد کرد و ۳ سال است که زیرساخت‌های مهم شهر “حلب” زیان دیده و امیدواریم بتوانیم خدمات عمومی بیشتری را ارائه دهیم.

امروز تروریست‌ها با تجهیزات غربی و دلارهای عربی به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌جنگند

الحلقی درباره چگونگی پاسخ به مخالفان در صورتی که شرایط امنیتی مناسب باشد، گفت: ما به آن‌ها می‌گوییم که دولت از ارزش‌ها و اصول کنار نمی‌کشد و بشار اسد یک الگو برای مردم سوریه بوده و بر اساس انتخابات ۸۸ درصد آراء‌ را کسب کرده و مشروعیت دارد و ارتش سوریه و بشار اسد، غیرقابل مذاکره است.

وی ادامه داد: باید نهادهای دولتی حفظ شود و ما تعامل مثبتی با هر طرحی که به دنبال گفتگو باشد، خواهیم داشت. امروز تروریست‌ها با تجهیزات غربی و دلارهای عربی به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌جنگند و آن‌ها می‌خواهند اقتصاد و فرهنگ را نابود کنند اما با قطر، ترکیه و آل سعود در ارتباطند.

“اردوغان” هنوز خواب سرنگونی حکومت سوریه را می‌بیند

نخست وزیر سوریه ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰۰ تروریست ماهانه از ترکیه و به کمک سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها وارد سوریه می‌شوند و “اردوغان” هنوز خواب سرنگونی حکومت سوریه را می‌بیند اما ارتش سوریه در کمین تروریست‌هاست.

الحلقی با اشاره به این که دستگاه‌های اطلاعاتی اردن در جنوب سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کنند، تأکید کرد: ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و در منطقه “درعا” و “قنیطره” با آن‌ها درگیر می‌شویم و صدها نفر از ترویست‌ها را می‌کشیم.

صهیونیست‌ها با جنگنده‌های خود مواضع سوریه را بمباران می‌کنند

وی تأکید کرد: دشمن صهیونیستی کاملاً اثر انگشتش معلوم بوده و کمک‌های لجستیکی و درمانی را به تروریست‌ها دارند. در ماه‌های بعد دیدیم که صهیونیست‌ها به صورت مستقیم وارد عمل شده و با جنگنده‌های خود مواضع سوریه را بمباران کردند که اخیراً بمباران منطقه “دیماس” نمونه‌ای از آن بود.

نخست وزیر سوریه با بیان این که صهیونیست‌ها دشمن تاریخی ما بوده و اعراب و به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس هم‌پیمان صهیونیست‌ها هستند، تأکید کرد: ما همه روزه به تجاوز صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهیم و این پاسخ در قالب مبارزه با گروه‌های تروریستی “جبهة النصره” و “ارتش آزاد” بوده که در واقع با صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند و  ارتش سوریه  در زمان و مکان مناسب و با حکمت و تدبیر در فرصت‌های بعدی پاسخ صهیونیست‌ها را خواهد داد.

کشورهای حامی دولت سوریه به ما کمک خواهند کرد

الحلقی با اشاره به ایجاد منطقه پرواز ممنوع توسط دشمنان سوریه و ائتلاف تأکید کرد: آن‌ها به دنبال تجزیه سوریه و تلاش برای ایجاد مناطقی (خودمختار) در “قلمون” ، “مرز سوریه و لبنان” و “جولان” هستند و ارتش سوریه در کمین آن‌ها بوده و همچنین کشورهای حامی دولت سوریه از جمله “جمهوری خلق چین”، “ایران” و “فدراسیون روسیه” به ما کمک خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همان طور که گفته شد،‌ تعامل خوبی با مخالفان خواهیم داشت و با هر کسی که مذاکره و گفتگوی سیاسی داشته باشد، همکاری می‌کنیم و ما به دنبال توسعه روزافزون دموکراسی هستیم.

سال ۲۰۱۵ سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است

نخست وزیر سوریه با بیان این که داعش و گروهک‌های تروریستی خرابکار به دنبال خونریزی و کشتار هستند و با جنگ‌های نامنظم اقداماتی را انجام می‌دهند، تأکید کرد: ارتش سوریه در هیچ منطقه‌ای وارد نمی‌شود مگر این که تروریست‌ها را شکست دهد، و سال ۲۰۱۵ سالی سرنوشت‌ساز برای سوریه است.

الحلقی با بیان نقش راهبردی ایران در مبارزه با تروریسم،‌ تأکید کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران در یک سنگر قرار داریم و به لطف خدا پیروز خواهیم شد.

وی گفت: اصلاحات قبل از دوران بشار قبل از جنگ بوده و از روزی که رئیس جمهور روی کار آمده، یعنی از سال ۲۰۰۰ جریان‌های سیاسی زیادی وارد عمل شدند و اصلاحات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای بالا بردن حقوق و دوری از مشکلات انجام شده و این باعث می‌شود که شرایط هر چه بهتر گردد.

نخست وزیر سوریه در پایان با اشاره به حمایت از آوارگان جنگ سوریه و ایجاد کمیته‌های مردمی برای استقبال از آن‌ها در سوریه خاطرنشان کرد: برخی آمارهای ضد و نقیض از میزان آوارگان جنگ سوریه می‌دهند و ما در هر مناسبت می‌گوییم که آن‌ها به آغوش ملت بازگردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − 2 =