کد خبر : 293408
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

پذیره‌نویسی منعطف‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری ایران

پذیره‌نویسی منعطف‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری ایران

سیزدهمین صندوق سرمایه‌گذاری گروه مالی کاریزما با نماد “صنم” روز دوشنبه مورخ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ از طریق شرکت فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام کاریزما، “صنم” صندوقی قابل معامله (ETF) است که از نوع صندوق در صندوق محسوب می‌شود. صندوق “صنم” روز دوشنبه از طریق کلیه کارگزاری‌های عضو فرابورس امکان خرید خواهد داشت.

عزت‌اله طیبی مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما که مدیریت صندوق “صنم” را بر عهده دارد در خصوص جزییات این پذیره‌نویسی توضیح داد:«صندوق “صنم” صندوقی قابل معامله از نوع صندوق در صندوق یا  Fund of funds   است که اجازه دارد در سایر صندوق‌های بازار سرمایه‌گذاری کند. نکته مهم در “صنم” که به نوعی مزیت این نوع صندوق محسوب می‌شود و نسبت به صندوق‌هایی با ماهیت مشابه ویژگی قابل توجهی قلمداد می‌شود را باید آزادی عمل مدیر صندوق برای انتخاب نوع کلاس دارایی برای سرمایه‌گذاری در این صندوق دانست. در واقع صندوق “صنم” طبق اساسنامه اجازه دارد در هر کدام از انواع صندوق‌های بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کند.»

مدیر صندوق صنم با اشاره به چگونگی تخصیص دارایی در این صندوق ادامه داد:«در صندوق صنم امکان آن وجود دارد که حداکثر تا ۵۰ درصد از دارایی‌های‌ صندوق در صندوق‌های با درآمد ثابت و حداکثر تا ۱۵ درصد دارایی‌ها به سپرده‌های بانکی اختصاص داده شود. در واقع می‌توان صندوق صنم را با توجه به این ویژگی قابل توجه، منعطف‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری بازار سرمایه ایران نامید چرا که می‌تواند در دوره‌های رونق و رکود بازارهای مالی، به راحتی استراتژی خود را تغییر داده و از ریزش قیمت‌ها در امان باشد در حالی که در سایر صندوق‌ها از جمله صندوق‌های سهامی چنین ویژگی وجود ندارند چرا که این صندوق‌ها تحت هر شرایطی (حتی در شرایط ریزشی بازار) ملزم به سرمایه‌گذاری حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود در سهام هستند.»

طیبی ادامه داد:«به طور کلی صندوق صنم تا ۸۵ درصد از دارایی‌های خود را در صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از قابل معامله و صدور و ابطالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و بازارگردانی آن نیز بر عهده صندوق اکسیر سودا خواهد بود. پذیره‌نویسی این صندوق از روز دوشنبه ۴بهمن ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. قیمت هر واحد در روز پذیره‌نویسی معادل ارزش اسمی ۱۰،۰۰۰ ریال بوده و محدودیتی برای خرید هر کد معاملاتی وجود ندارد اما طبق قوانین، حداقل خرید از طریق سامانه‌های برخط کارگزاری‌ها ۵۰۰،۰۰۰ تومان است.»

صنم با توجه به برخورداری از ویژگی‌های قابل توجه خود و انعطاف‌پذیری منحصر به فردش در میان صندوق‌های موجود در بازار سرمایه ایران،  ابزار سرمایه‌گذاری مطلوبی برای مواجهه با تورم محسوب می‌شود. با توجه به میزان انعطافی که در حد نصاب‌های این صندوق تعریف شده، دارندگان صندوق” صنم” به راحتی می‌توانند از رشد تمامی بازارهای مالی منتفع شوند و در زمان ریزش شاخص از افت قیمت‌ها در امان بمانند.

پذیره‌نویسی منعطف‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری ایران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 7 =