کد خبر : 293211
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

کرملین از میانجیگری هر کشوری برای حل بحران اوکراین استقبال می‌کند

کرملین از میانجیگری هر کشوری برای حل بحران اوکراین استقبال می‌کند

کرملین از میانجیگری هر کشوری برای حل بحران اوکراین استقبال می‌کند

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنکارا پیشتر اعلام کرده بود، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین دعوت کرده تا برای گفتگو و حل و فصل اختلافات به ترکیه سفر کنند.

در همین رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما از تلاش‌های هر کشوری که بتواند به حل و فصل اوضاع اوکراین کمک کند، استقبال می‌کنیم. اختلافات اصلی بین روسیه و اوکراین دقیقاً با توقف روند اجرای توافق‌های مینسک از سوی کی‌یف مرتبط است. اگر شرکای ترکیه‌ای ما بتوانند بر اوکراینی‌ها تأثیر بگذارند و آنها را تشویق به اجرای توافق‌های قبلی و متعهد به این کار کنند جز استقبال از آن کار دیگری نمی‌توان کرد.

وی افزود: محل مذاکرات مربوط به حل و فصل وضعیت اوکراین امری کم اهمیت است و موضوع اصلی اعمال نفوذ بر کی‌یف برای اجرای توافق‌های مینسک است.

سخنگوی کرملین خاطر نشان کرد، صرف‌نظر کردن از پروژه انتقال گاز نورد استریم ۲ همچنان که هنوز روند تحویل گاز شروع نشده، غیرممکن است. وی افزود که این نوع وضعیت تأثیری منفی بر مصرف‌کنندگان اروپایی دارد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد احتمال متوقف ساختن این پروژه در صورت تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین به خبرنگاران گفت: روسیه به طور مرتب و روزانه توسط کسی تهدید می‌شود. پروژه بین‌المللی تجاری نورد استریم ۲ را نمی‌توان متوقف کرد، زیرا هنوز شروع به کار نکرده است.

به گفته پسکوف، کرملین دیدار آتی میان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را “بسیار مهم” می‌داند. انتظار می‌رود لاوروف و بلینکن روز جمعه در ژنو با یکدیگر دیدار کنند.

وی افزود: البته با توجه به مذاکرات صورت گرفته و روند شکل‌دهی به پاسخ از سوی آمریکا و ناتو، تماس‌های مذکور که روز جمعه انجام خواهند شد بسیار مهم هستند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: دستور کار کاملاً مشخص است. پس بیایید تا جمعه صبر کنیم.

سخنگوی کرملین همچنین خاطرنشان کرد که روسیه همچنان منتظر پاسخ مکتوب آمریکا در مورد پیشنهادات مسکو در مورد تضمین‌های امنیتی است.

کرملین از میانجیگری هر کشوری برای حل بحران اوکراین استقبال می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + شانزده =