کد خبر : 293217
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

پهپادی که روی کابل برق می‌نشیند!

پهپادی که روی کابل برق می‌نشیند!

دانشمندان یک پهپاد جدید ساخته‌اند که در میانه پرواز تغییر شکل می‌دهد و می‌تواند تعادل خود را روی خطوط برق حفظ کند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از آی‌ای، دانشمندان دانشگاه “کالیفرنیا برکلی” یک پهپاد آزمایشی به نام “MRQ” ساخته‌اند که می‌تواند در هوا و وسط پرواز تغییر شکل دهد.

این تیم در ساخت این پهپاد از لولاهای کنش پذیر استفاده کردند، به این معنی که هیچ محرک یا حسگر اضافی برای کاهش انرژی باتری بکار گرفته نمی‌شود. به عبارت دیگر، هر یک از لولاها زمانی که پروانه متصل به آن متوقف می‌شود یا معکوس حرکت می‌کند، به سمت داخل جمع می‌شود و هنگامی که پروانه روشن می‌شود، به سمت بیرون باز می‌شود.

این کوادکوپتر با استفاده از این روش قادر است هر دو بازوی خود را جمع کند و همچنان پرواز پایداری داشته باشد. این بدان معناست که این پهپاد می‌تواند به اشکال مختلف تغییر شکل دهد. محققان می‌گویند این پهپاد می‌تواند به عنوان مثال از یک دهانه باریک عبور کند و بازوهای جمع‌ شده آن نیز می‌تواند برای گرفتن اجسام مورد استفاده قرار گیرد.

این کوادکوپتر همچنین می‌تواند به منظور کاهش مصرف باتری به حالت سقوط آزاد برود و سپس با فعال کردن دوباره پروانه‌هایش به سرعت از حالت سقوط آزاد خارج شود و با باز کردن بازوهای خود، بار دیگر پایدار شود.

محققان همچنین می‌گویند این پهپاد می‌تواند خود را روی یک سیم معلق مانند کابل برق قرار دهد و تعادل خود را به خوبی حفظ کند. چرا که وقتی بازوهای آن به سمت پایین جمع می‌شوند، مرکز ثقل پهپاد به زیر سیم منتقل می‌شود و پهپاد می‌تواند خود را در آن حالت متعادل کند.

پهپادی که روی کابل برق می‌نشیند!

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × یک =