کد خبر : 293169
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
-

یکی‌دیگر از عوارض کووید در کودکان

یکی‌دیگر از عوارض کووید در کودکان

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: کودکان بیشتری پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بد غذا می‌شوند.

به گزارش عصرقائم، متخصصان علوم پزشکی در انگلیس دریافتند که کروناویروس منجر شده تعداد قابل توجهی از کودکان به بیماری پاروسمی (بویایی‌پریشی) دچار شده اند؛ اختلالی که در آن افراد بوی عجیب و اغلب ناخوشایندی از مواد غذایی تجربه می‌کنند. برای افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، شکلات می تواند بوی بنزین و لیمو بوی کلم پوسیده را بدهد.

کارشناسان اظهار داشتند: این کودکان پس از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به سختی می توانند غذاهایی را که پیش از این دوست داشتند با میل بخورند. در بسیاری از موارد این بیماری باعث می شود کودک مصرف آن ماده غذایی را کنار بگذارد و ممکن است برای بسیاری از آنها اصلا غذا خوردن مشکل باشد.

تصور می‌شود که پاروسمی پیامد این مساله است که گیرنده‌های بویایی کمتری کار می‌کنند و باعث می شود فرد تنها برخی از اجزای بو و رایحه را احساس کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز، تخمین زده شده که ۲۵۰ هزار بزرگسال در انگلیس در نتیجه ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دچار اختلال پاروسمی شده اند. اما در چند ماه گذشته به‌ویژه از سپتامبر گذشته که کووید-۱۹ در کلاس‌های درس شایع تر شد، مشاهده شده که این بیماری کودکان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی‌دیگر از عوارض کووید در کودکان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =