کد خبر : 293165
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

گفت‌وگوی برجامی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با جوزپ بورل

گفت‌وگوی برجامی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با جوزپ بورل

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص آخرین تحولات مذاکرات وین رایزنی کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از العربیه، نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج(فارس) با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و دو طرف درخصوص آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران در وین رایزنی کردند.

الحجرف در این دیدار تاکید کرد: باید توافقی با ایران حاصل شود که ثبات منطقه را تضمین کند.

وی گفت: هرگونه توافق با تهران باید رفتارهای ایران در منطقه را شامل شود.

در حالی که ایران همواره اعلام کرده آماده تعامل با همه کشورهای همسایه برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه است، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تاکید کرد: امیدوارم ایران در راستای تقویت ثبات و امنیت در منطقه، تعامل مثبت و سازنده با تلاش های جامعه بین المللی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ارشد طبق توافق صورت گفته برای انجام مشورت‌ها و همچنین انجام تنفس پس از چند روز گفت‌وگوهای فشرده به پایتخت‌ها بازگشته بودند و اکنون شاهد بازگشت مجدد مذاکره‌کنندگان به وین هستیم. البته در این چند روز جلسات کارشناسی برگزار شده و تمرکز جلسات بر روی چهار متن اصلی در خصوص موضوعات مختلف بوده است.

وی ادامه داد:‌ در راستای گفت‌وگوهایی که تاکنون انجام شده بسیاری از جداول آماده شده است. ستون‌های این جداول نیز آماده است. بخشی از پرانتزها پاکسازی شده‌اند. در مورد ایده‌ها نیز تا حدود بسیار زیادی توافقاتی انجام شده است و در حال تبدیل شدن به جملات و کلمات هستند. البته موضوعات باقی‌مانده،‌ موضوعات کلیدی هستند که نیاز به اخذ تصمیمات خاص سیاسی دارد به خصوص از طرف واشنگتن و آن‌ها باید تصمیمات خود را در مورد مسائل باقی‌مانده به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها اعلام کنند. اگر این اتفاقات در بازگشت تیم‌های مذاکره‌کنندگان کشورها به وین رخ دهد می‌توان گفت با سرعت خوبی به سمت رسیدن به یک توافق پایدار و قابل اتکا در حال حرکت هستیم.

گفت‌وگوی برجامی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس با جوزپ بورل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 3 =