کد خبر : 293151
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

خیز مخالفان عربستانی برای ایجاد تشکل فشار بر آل سعود

خیز مخالفان عربستانی برای ایجاد تشکل فشار بر آل سعود

مخالفان عربستانی مقیم خارج بر لزوم تشکیل تشکلی بزرگتر برای فشار بر نظام آل سعود با هدف رسوا کردن اقدامات سرکوبگرانه نظام عربستان در محافل بین المللی تاکید کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت سعودی لیکس، یحیی عسیری، دبیرکل سابق حزب تجمع ملی عربستان بیانیه پایانی نشست مخالفان سعودی در لندن را قرائت کرد که در آن بر لزوم تشکیل یک فراکسیون بزرگتر برای فشار بر نظام مستبد آل سعود و اتخاذ اقدامات چشمگیر برای رسوا کردن اقدامات سرکوبگرانه عربستان در محافل بین المللی تاکید شد.

در این بیانیه بر لزوم هماهنگی و همکاری در اقدامات حقوقی و سیاسی مشترک و همکاری با نهادهای رسانه‌ای و حقوقی تاکید شده است.

عبدالله العوده، دبیرکل حزب تجمع ملی عربستان نیز در این نشست گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان می‌خواهد برای کارهایش سرپوش دینی و مذهبی قرار دهد. وی در استفاده از ابزارهای دینی برای اضافه کردن مشروعیت به کارهای خود شکست خورده است. هیئت امر به معروف و نهی از منکر به صورت کلی لغو نشده است بلکه در خدمت ولیعهد و اقدامات سرکوبگرانه آن است.

علی الدبیسی، فعال حقوقی نیز اعلام کرد: دستگاه امنیت دولت عربستان یک ابزار سرکوب گرانه و در ارتباط مستقیم با پادشاه و ولیعهد است بدون اینکه زیر نظر یک مرکز دولتی یا وزارتخانه قرار بگیرد. نقش مخالفان در خارج سال به سال افزایش می‌یابد. اصلاحات و مقابله با سرکوب یک مسئله مهم است و اقدامی که باید اکنون انجام شود مشخص کردن ابزارهای کارآمد است.

مضاوی الرشید، سخنگوی حزب تجمع ملی نیز گفت: نظام عربستان به ویژه بعد از اینکه وارد انقلاب‌های بهار عربی شد و انقلاب‌هایی را از بین برد که به نظام‌های دموکراتیک منجر می‌شد از مقوله امنیت استفاده کرد. نظام عربستان در “انقلاب” سوریه به نفع طرف‌هایی که علیه دموکراسی هستند وارد مداخله شد. نظام آل سعود می خواهد به ملت عربستان بفهماند که باید از چیزی که وجود دارد راضی باشند وگرنه کشور مثل سوریه، مصر یا تونس می‌شود.

خیز مخالفان عربستانی برای ایجاد تشکل فشار بر آل سعود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − سیزده =