کد خبر : 292858
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

وزیر خارجه مالزی: نگرانی‌هایی درخصوص سفر نخست وزیر کامبوج به میانمار وجود دارد

وزیر خارجه مالزی: نگرانی‌هایی درخصوص سفر نخست وزیر کامبوج به میانمار وجود دارد

وزیر خارجه مالزی گفت که برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا درخصوص سفر رهبر کامبوج به میانمار تردیدها و دغدغه‌هایی داشتند؛ دغدغه‌هایی که می‌تواند به عنوان به رسمیت شناخته شدن حکومت نظامیان میانمار تلقی شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، «هون سن»، نخست وزیر کامبوج و رئیس جدید “سازمان مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا” (آسه‌آن) با ژنرال مین آنگ هلاینگ، رهبر حاکمیت نظامی میانمار که دولت منتخب آنگ سان سوچی را سرنگون و میانمار را وارد درگیری “خشونت‌آمیز و فاجعه اقتصادی” کرد، دیدار کرد.

سیف‌الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد که نظرات متفاوتی در داخل این مجمع (آسه‌آن) درخصوص سفر «هون سن» وجود دارد و برخی از ۱۰ عضو آن نگران هستند که این سفر می‌تواند به عنوان به رسمیت شناخته شدن “کودتاچیان” تلقی شود.

وی افزود: افرادی هستند که فکر می‌کنند او (هون سون) نباید این دیدار را انجام می‌داد زیرا سفر او به عنوان به رسمیت شناختن ارتش میانمار تعبیر شده است. مالزی بر این باور است که «هون سن» به عنوان رئیس دولت کامبوج حق دارد که از میانمار بازدید کند. با این حال، ما همچنین احساس می‌کنیم که چون او پیشتر ریاست آسه‌آن را برعهده گرفته است، احتمالا می‌توانسته با دیگر رهبران آسه‌آن مشورت کند.

سیف‌الدین در پاسخ به این که آیا سفر «هون سن» دستاوردی هم داشته، پاسخ داد: خیر.

سیف‌الدین گفت که مشخص نیست که آیا کامبوج به عنوان رئیس آسه‌آن به حذف حکومت نظامیان میانمار از نشست‌های آسه‌آن ادامه می‌دهد یا خیر؛ موضعی که مالزی و برونئی، رئیس سابق آسه‌آن از آن حمایت می‌کردند.

پراک سوخون، وزیر خارجه کامبوج گفت که کشورش به‌عنوان رئیس آسه‌آن “رویکردهای متفاوت” را در قبال بحران در میانمار اتخاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه مالزی: نگرانی‌هایی درخصوص سفر نخست وزیر کامبوج به میانمار وجود دارد
سیف‌الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 15 =