کد خبر : 292833
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
-

نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود

نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه در جامعه محقق می‌شود، گفت: اهل قلم و بیان باید نهضت روشنگری در زمینه‌ها آگاه‌سازی مردم و موضوعاتی که دشمن به آن دامن می‌زند تا همیت انقلابی مردم کم رنگ نشود را فرهنگ‌سازی کنند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز ۲۴ دی‌ماه با بیان اینکه تذکرات مقام معظم رهبری باید با دقت و موشکافانه بررسی شود و برای تحقق آن باید تلاش شود، اظهار کرد: از جمله این تذکرات اشاره به غیرت دینی بود که در بزنگاه‌ها کشور را نجات داد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: همین غیرت دینی بود که انقلاب‌ ما را پیروز کرد، فتنه‌های مختلف دشمن که با هدف نابودی نظام و انقلاب ترتیب داده بود را خنثی کرد، غیرت دینی حاج قاسم و یارانش بود که شر فتنه عظیم داعش را از کشور و نظام دفع و علی‌رغم تلاش دشمن در پی نابودی این غیرت بالاخص در جوان‌های ما متصدیان فرهنگی در کشور اگر مبنایی در این زمینه کار نکنند، مطمئنا باید منتظر فاجعه‌ای بود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: تاکید بر مبانی و اصول انقلاب مانند حاکمیت دین خدا، عدم تسليم در برابر دشمن مستکبر، حفظ استقلال کشور، مبارزه با فساد، مبارزه با بی‌عدالتی از جمله کارهایی است که مسئولان فرهنگی باید در این زمینه کار کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: ایران اسلامی نشان‌ داده با مذاکره و تعامل همیشه موافق است اما هرگز نباید در مقابل حرف زور تسلیم شد؛ یکی از این موارد هسته‌ای است؛ کشورهایی که خودشان سال‌هاست در زمینه هسته‌ای فعال هستند و صدها و هزاران بمب اتمی دارند از فعالیت‌های هسته صلح‌آمیز ما ابراز نگرانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که سال‌هاست از سلاح‌های کشتار جمعی استفاده می‌کنند، از قدرت موشکی ما که برای دفاع و امنیت کشور است ابراز نگرانی می‌کنند و این موارد را با زور دستمایه فشار و تحریم قرار می‌دهند که ایران اسلامی هرگز زیر بار حرف زور آن‌ها نخواهد رفت.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: تقویت امید و چشم‌انداز به آینده که البته رهبر انقلاب فرمودند، امید تنها به حرف نیست و باید در عمل این امید ایجاد شود قطعا مردم انتظار دارند وعده‌های دولت عملی شود و رهبر انقلاب هم به آن تاکید داشتند و اگر جایی هم گیر کرد و وعده‌های عملی نشد، صادقانه به مردم بگویند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی که وجود دارد، عده‌ای تعمدا در پی آن هستند که ده‌ها موفقیت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند و مدام بذر یاس و  نامیدی را در مردم بکارند؛ رسانه‌های وابسته غربی و سعودی که با پول‌های کلان، مشکلات متعدد خود را سرپوش می‌گذارند و با پُروپاگاندای رسانه‌ای و برجسته کردن مشکلات، دستاوردهای بزرگ ایران انقلابی را نادیده می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما برای مقابله با این هجمه سنگین رسانه‌ای از یک طرف باید در رسانه‌های خودمان بسیار فعال ظاهر شویم و از طرف دیگر به تاکیدات بی‌شمار رهبر انقلاب پیرامون مدیریت فضای مجازی را جامه عمل بپوشانیم.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: از طرفی هم باید ساز و کاری طراحی کرد که هم نظرات متخصصین و صاحب نظران در دستگاه‌های مسئول استفاده شود و هم از ظرفیت‌های مردمی و نظارت مردمی استفاده شود.

مشکلات صنعت خودرو سازی؛ نظام عرضه و توزیع است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه یکی دیگر از آسیب‌ها را در حوزه مشکلات صنعت خودرو سازی که نظام عرضه و توزیع آن است، دانست و گفت: تقریبا در تمام دنیا، صنعت خودرو سازی مشتری محور است و با این تفکر در تلاش هستند تا هر روز در جهت خدمت بهتر به مشتریان گام بردارند اما متأسفانه در کشور ما به علت مافیای قدرتمند و انحصاری که در این زمینه وجود دارد، به نوعی چیزی به عنوان مشتری مداری نداریم.

وی یادآور شد: هر از چند گاهی با ایجاد نوسان در این زمینه، فضای اقتصادی جامعه هم دستخوش التهاب شده و می‌بینیم که با افزایش قیمت، کیفیت و خدمت نه تنها بهبود نمی‌یابد بلکه دچار سیر نزولی هم می‌شود.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: با قدرت مافیایی و انحصاری خود، بیش از صد هزار خودرو را به بهانه‌های واهی احتکار می‌کنند و جواب‌گوی هیچ کس نیستند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: در مازندران شهر گتاب، قسمت توریستی و تفریحی به نام رجه را سال‌هاست به تصرف در آورده‌اند و به محلی برای احتکار تبدیل کردند؛ با حمل و نقل ماشین‌های سنگین، آسیب‌های جدی به سازهای این‌ منطقه از جمله جاده وارد شده است.

وی افزود: ما از دولت، به ويژه این دولت انقلابی انتظار داریم، صنعت خودروسازی و خودروسازان را به نفع مردم ‌کنند؛ واقعا زیبنده جمهوری اسلامی نیست که یک بخشی با انحصار و قدرت مافیایی برای دولت و ملت گردن کلفتی کند؛ در واقع هیچ نهادی نباید با استفاده از باندبازی و رانت و …برای دولت و ملت گردن کلفتی کند و باعث ویژه خواری بعضی‌ها شود.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه در این شهر توریستی نیز زمین‌های ساحلی به افراد خاصی واگذار می‌شود، گفت: بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی منطقه عده‌ای برای دستیابی به تمتعات دنیایی خود، می‌خواهند، شکل فرهنگ و اعتقادات منطقه را عوض کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: سواحل ما را به بهانه آزادی به عشرت‌کده تبدیل می‌کنند؛ متاسفانه وقتی به ساحل نگاه می‌کنیم، جای نمادهای دینی مانند مسجد و نمازخانه و.. خالیست که قطعا پشت این مسئله تعمدی در کار است؛ چرا شهرهایی ‌که به انقلابی بودن و متدین بودن و شهید پرور بودن مانند سرخ‌رود مشهور هستند، باید در سواحل‌شان چنین کمبودهایی را ببینیم.

وی در پایان تاکید کرد: کدام نهادها مسئول این قصور و تقصیرها هستند؛ چرا نهادهای مسئول خود را تعمدا به تجاهل و تغافل می‌زنند؛ از بس نهادهای مسئول خود را به تجاهل و تغافل زدند، بی‌بندباری و عریانی به یک امر عادی تبدیل شده است که این کم کاری‌ها بی‌اعتنایی به خون شهدا و خانوداه‌های شهدا خواهد بود.

نهضت روشنگری با استفاده از ظرفیت رسانه فرهنگ‌سازی شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 8 =