کد خبر : 292844
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
-

تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند

تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند

امام جمعه موقت زیراب گفت: امروز تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند، وادادگی ندارد و اصول را رعایت می‌کند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محسن قبادیان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر زیراب به شخصیت حضرت مریم در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد:خداوند با درشت‌نمایی شخصیت حضرت مریم در قرآن، می‌خواهد که ما به شخصیت و سیره او توجه داشته باشیم، بانویی که خداوند در قرآن سوره‌ای را به نام ایشان قرار داده است.

وی افزود: در عالمی زندگی می‌کنیم که عالم علت و معلول، کنش و واکنش است. انسان‌هایی در جامعه ما مثل رهبر معظم انقلاب یا سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده، شهید حججی و امثالهم هستند که اصل کنش و واکنش به هنگام در سطح عمومی و بین‌المللی داشته‌اند و ماندگار شده‌اند.

امام جمعه موقت با بیان اینکه حضرت مریم نیز در زمان خود به هنگام در میدان حضور داشت، گفت: باوجود مخالفت‌ها برای حضور در کنیسه اما آن بانو هرکاری به او محول می‌شد ، انجام می‌داد و سختی‌ها را تحمل می‌کرد. به موقع عمل کرد و خسته نشد.

قبادیان با بیان اینکه امروز در میدان انقلاب باید همگان سرباز باشیم و سختی‌ها را تحمل کنیم، تصریح کرد: غیرت دینی ما را وادار به کنش‌هایی می‌کند. ما در میدان انقلاب، سرباز هستیم و باید به هنگام عمل کرده و سختی‌ها را تحمل کنیم. اگر به هنگام عمل نکنیم، دشمن پیشروی می‌کند. نباید خسته شویم.

وی با بیان اهمیت حفظ سنگر مساجد، تصریح کرد: امروز مساجد ما از حضور جوانان خالی شد. همه تقصیر ما نیست. در گذشته خانواده و مدارس، ما را به سمت مساجد هدایت می‌کردند اما اکنون این دغدغه‌ها نیست.

امام جمعه موقت زیراب افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند:” در افق ۱۴۰۰، سنگر مساجد احیاء شود” ، دشمن با ابزارهای مختلف، مقابله می‌کند. یکی از این ابزارها رسانه است.

قبادیان به اهمیت جبهه مقاومت و شاخه‌های مقابله دشمن با این جبهه اشاره و اظهار کرد: تشکیل جبهه مقاومت، دشمن را به تکاپو انداخته است. با شاخه‌های نظامی، سیاسی، علمی، اجتماعی و در تمام صحنه‌ها ، درحال فعالیت است.

وی افزود: یکی از ابزارهای نظامی، ترورهایی است که دشمن انجام می‌دهد. این کارهای آنان برای به زانو در آوردن جبهه مقاومت است. ابزار رسانه نیز یکی دیگر از سلاح‌های دشمن است که پروپاگاندا ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت زیراب ابزار سیاسی را یکی از ابزارهای دشمن علیه روند مذاکرات برشمرد و تصریح کرد: برای اینکه نتیجه را به نفع خود تغییر دهند، می‌گویند چین و روسیه درحال چانه‌زنی برای ایران هستند. این حرف مضحکی است چراکه امروز تیم مذاکره کننده ما با اقتدار عمل می‌کند. وادادگی ندارد، اصول را رعایت می‌کند.

قبادیان اظهار کرد: الان می‌گویند، ایران زیاده‌خواهی می‌کند و امتیاز فراوان می‌خواهد. درصورتی که موضع رسمی تیم مذاکره کننده ایران این است ‌که تعهداتی که قبلا امضاء شده را طرف‌های مقابل اجرایی کنند و ما راستی‌آزمایی کنیم. این عین حق‌خواهی است.

وی مردم را پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: سرمایه‌های حقیقی انقلاب، مردم هستند. دشمن می‌خواهد ما را به سمت دیگری ببرد اما مردم پشت انقلاب و نظام هستند و فرمایش امام‌راحل جاری است که ” آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند”.

امام جمعه موقت زیراب ضمن یادآوری ۲۶ دی ماه فرار شاه معدوم از ایران،  باتوجه به پیش رو بودن وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: متانت، صبر و وفای حضرت ام‌البنین، الگویی برای مادران و همسران شهداست. این روز را باید به این بانو تکریم و تعظیم کرده و مادران و همسران شهدا را نیز نباید فراموش کنیم.تکریم مادران و همسران شهدا را به عنوان یک فرهنگ در جامعه توسعه دهیم.

قبادیان با یادآوری پیش رو بودن شهادت شهید نواب صفوی و یارانش و همچنین روز غزه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:” اولین جرقه‌های انگیزشی انقلاب را نواب زد”. روز غزه و نماد مقاومت فلسطین را نیز پیش رو داریم و به این مناسبت‌ها با دقت توجه داشته باشیم. الگوها و نمادها را به خودمان تذکر دهیم و در مسیر انقلاب، ثبات قدم داشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم در نماز جمعه، با تاکید حضور مسئولان در این سنگر، تصریح کرد: مسئول جمهوری اسلامی باید در نماز جمعه شرکت کند و سرباز این سنگر باشد. تکلیفی که امام‌راحل و مقام معظم رهبری، بر عهده گذاشتند. همان‌طور که مردم پای کار هستند، مسئولین هم حضور پر رنگ نه تنها در نمازجمعه بلکه در نماز جماعات داشته باشند.

تیم مذاکره کننده امروز با اقتدار عمل می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − سیزده =