کد خبر : 292628
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

ابراز نگرانی کره جنوبی درباره حملات موشکی کره شمالی

ابراز نگرانی کره جنوبی درباره حملات موشکی کره شمالی

رئیس‌جمهوری کره جنوبی روز سه‌شنبه درباره شلیک مکرر موشک‌های بالستیک کره شمالی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است در ماه مارس آینده برگزار شود، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش عصرقائم، «پارک کیونگ‌می» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه در سخنانی گفت: “مون جائه این” رئیس جمهوری کره جنوبی به همه وزارتخانه‌ها دستور داده که تدابیر لازم برای اطمینان‌بخشی مردم کره جنوبی از عدم تنش بیشتر در روابط بین دو کشور اتخاذ شود.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، این اظهارات مون پس از دریافت گزارش‌هایی از نتایج نشست کمیته دائمی شورای امنیت ملی کشور که صبح امروز پس از شلیک موشک بالستیک کره شمالی به سمت دریای شرق برگزار شد، عنوان شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: کره شمالی موشک را از استان چاکانگ به سمت دریای شرقی پرتاب و بیش از ۷۰۰ کیلومتر را در حداکثر ارتفاع ۶۰ کیلومتری و با حداکثر سرعت ۱۰ ماخ، ۱۰ برابر سرعت صوت طی کرد.

کره جنوبی بامداد امروز سه شنبه از شلیک یک “پرتابه نامشخص” از سوی کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد. این دومین آزمایش موشکی پیونگ یانگ در سال جدید و ظرف یک هفته است.

ابراز نگرانی کره جنوبی درباره حملات موشکی کره شمالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − شش =