کد خبر : 292551
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

معرفی بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری سریع

معرفی بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری سریع

آموزش زبان انگلیسی یکی از اولویت‌های آموزشی افراد در هر جامعه‌ای به شمار می‌رود. از طرف دیگر، اغلب زبان‌آموزان بدون دریافت آموزش‌های صحیح، به دنبال راه‌های سریع برای یادگیری زبان انگلیسی می‌باشند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام مجموعه انگلیشدان، یادگیری سریع زبان انگلیسی نیازمند پیروی از روش‌ها و تکنیک‌هایی است که هر چند ساده هستند، می‌توانند در افزایش بازدهی و کاهش زمان و هزینه یادگیری بسیار موثر عمل کنند. به بیان دیگر با فهمیدن این روش‌ها، می‌توان سرعت یادگیری را نسبت به سایر افراد به طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا داد.

به همین خاطر سایت‌های بزرگ ایرانی همچون انگلیشدان، زومیت، دیجی کالا و دیوار اقدام به ارائه‌ی فیلم‌ها، پکیج‌ها و دوره‌های آموزش زبان انگلیسی کرده‌اند. در ادامه نکات و روش‌هایی مطرح شده که می‌توانند موجب یادگیری زبان در کمترین زمان ممکن شوند.

آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد با محوریت علایق

برای یادگیری در کوتاه‌ترین زمان، باید به علایق زبان‌آموزان توجه ویژه‌ای نمود. اغلب در کلاس‌های زبان انگلیسی، به ویژه کلاس‌هایی که از سطح کیفی کمتری برخوردار هستند، مجبور به مطالعه مطالبی از پیش تعیین شده توسط استاد و منابع درسی هستید.

ولی برای یادگیری با بازدهی بالا باید مطالبی را آموخت که فرد به آن علاقه دارد. این کار موجب آسان شدن فرایند یادگیری و در نتیجه افزایش بازدهی می‌گردد. به عنوان مثال اگر به ماشین‌ها علاقه دارید، راجع به آن‌ها صحبت کنید و یا فایل صوتی گوش کنید. همین کار را می‌توانید در مورد تمرینات نوشتار و خواندن زبان انگلیسی نیز انجام دهید. به این صورت، نه تنها یادگیری زبان انگلیسی برای فرد سخت و کسل کننده نیست، بلکه می‌توان آن را زمان استراحت و تفریح هم در نظر گرفت.

زمان بندی صحیح و پایبندی به آن

یکی از موارد بسیار مهم داشتن یک زمان بندی مشخص و نظم است. حتی اگر زبان آموز نمی‌تواند ساعات زیادی را برای مطالعه و یادگیری صرف کند باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد. نظم داشتن به شدت راندمان را در آموزش زبان انگلیسی افزایش می‌دهد و موجب ایجاد حس خوب یادگیری در فرد می‌شود. به عنوان مثال به جای مطالعه در روزها و ساعات نامشخص، سعی کنید هر روز صبح بعد از بیدار شدن، مدت ۳۰ دقیقه را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. یادگیری در ابتدای صبح بسیار موثر است.

این عامل موجب ایجاد نظم در ذهن شما و دسته‌بندی مطالب آموخته شده به بهترین شکل ممکن خواهد شد و احتمال فراموشی را کاهش می‌دهد.

معرفی بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری سریع

یادگیری عبارات و اصطلاحات به جای لغات مجزا

این را هم می‌توان یکی از ارکان مهم در یادگیری زبان انگلیسی معرفی نمود. البته که زبان آموزان باید به مرور تعداد زیادی از لغات انگلیسی را بیاموزند، ولی بهتر است این واژگان را داخل جملات و اصطلاحات یاد بگیرند. چرا که حفظ کردن معنای یک لغت به تنهایی و عدم یادگیری کاربرد آن در جمله نمی‌تواند موثر باشد. در واقع زمانی می‌توانید از دایره واژگان خود هنگام مکالمه و نوشتار استفاده کنید که آنها را در ذهن خود فعال کرده باشید.

همچنین باید تلاش کنید تا علاوه بر لغات و حتی بیشتر از آن، تمرکز خود را روی یادگیری عبارات و اصطلاحات کاربردی و روزمره زبان انگلیسی قرار دهید. از این عبارات می‌توان در موقعیت‌های مختلف استفاده نمود.

یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن

گوش دادن، روشی عالی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی است. این تمرینات نه تنها باعث تقویت مهارت شنیدار و گفتاری شما می‌شود، بلکه تمامی جنبه‌های زبانی شما را بهبود می‌دهد.

با انجام تمرینات شنیداری، لغات و گرامرهای جدید می‌آموزید و مطالب قبلا آموخته شده را در ذهن خود مرور می‌کنید. همچنین از این طریق می‌توانید تلفظ خود را بهبود داده و لهجه خود را به انگلیسی زبانان بومی بسیار نزدیک‌تر نمائید.

یادگیری گرامر انگلیسی به طور صحیح

یادگیری گرامر انگلیسی به شیوه صحیح از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بعضا زبان آموزان تمرکز خود را روی حفظ ساختارهای گرامری و انجام بیش از حد تمرینات قرار می‌دهند. این شیوه از تمرینات گرامر زبان انگلیسی، به هیچ عنوان نمی‌تواند موثر واقع شوند. به جای آن باید از شیوه‌های غیرمستقیم برای یادگیری گرامر استفاده شود. یعنی قواعد را در هنگام مطالعه، مکالمه و یا مشاهده فیلم و سریال‌ها ببینید، استخراج کنید، راجع به آنها جستجو کنید و سپس خودتان شروع به استفاده از آنها نمائید.

یادگیری مکالمه انگلیسی به طور دائم

مهم‌ترین مورد در یادگیری زبان به طور موثر این است که همواره روی تقویت مهارت گفتاری خود تمرکز کنید. این مورد باعث می‌شود که تمام مهارت‌های زبانی شما به طور چشمگیری و در کمترین زمان بهبود پیدا کند. از هر زمان برای انجام این کار باید استفاده کنید. بهترین زمان آن هم مواقعی است که مشغول کار دیگری هستید که نیازمند توجه و تمرکز شما نیست. مثلا حین رانندگی و یا شستن ظرف‌ها می‌توانید با خودتان به زبان انگلیسی صحبت کنید.

در یک کلاس مکالمه زبان انگلیسی شرکت کنید

شرکت در کلاس‌های مکالمه را قطعا می‌توان بهترین روش آموزش زبان انگلیسی معرفی نمود. انگلیشدان به مدیریت محسن کشاورزی را می‌توان از موفق‌ترین مجریان کلاس‌های آموزش مکالمه در کشور معرفی نمود که با همکاری با اساتید مجرب و به کارگیری متدهای ویژه، شرایطی ایده‌آل برای یادگیری را برای دانشجویان فراهم می‌کند. برای شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی انگلیشدان، وارد وبسایت مجموعه شده و نسبت به ثبت‌نام و دریافت مشاوره‌های تخصصی کاملا رایگان اقدام نمائید. همچنین برای کسب اطلاعات تکمیلی، کافیست تا کلمه انگلیشدان را در صفحه مرورگر خود جستجو نموده و وارد اولین لینک به آدرس www.englishdon.ir در صفحه نتایج شوید.

معرفی بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری سریع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − شش =