کد خبر : 292454
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

اخذ مجوز و یا تاسیس آموزشگاه هنری

اخذ مجوز و یا تاسیس آموزشگاه هنری

این روزها تقاضا به منظور اخذ مجوز آموزشگاه‌های هنری بسیار زیاد شده است. بدون شک افزایش تقاضا در این خصوص، به دلیل گسترش نگاه هوشمندانه و تیزبینانه به جایگاه هنر در جامعه است.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام اندیشه آسیا، هنر نقشی اساسی در تربیت و تعلیم انسان‌ها بر عهده دارد. خوشبختانه در عصر امروز اهمیت این موضوع به خوبی مورد توجه قرار گرفته است و حالا به دلیل گسترش آموزش‌های هنری، شاهد شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها هستیم.

اهمیت آموزش‌های هنری

هنر بخش جدایی ناپذیر از زندگی انسان است. به همین دلیل افراد مختلف در سرتاسر جهان مبالغ زیادی را برای به دست آوردن آثار و اموزش‌های هنری می‌پردازند. همین موضوع موجب شده تا همواره توجه ویژه‌ای به هنر شود و افراد مختلف به منظور به دست آوردن مهارت‌های هنری به دنبال آموزش‌های کاربردی باشند.

بدون شک بهترین زمان برای آموزش دوران کودکی است. در این دوران روح و ذهن انسان همانند خاکی حاصلخیز، دستاوردها و آموزش‌ها را به ثمر می‌رساند. البته ناگفته نماند که پیش‌روی به سوی هنر در هر سنی ممکن است. از آنجایی که روح انسان با هنر عجین شده است، می‌توان در هر سن و سالی به سمت آموزش هنر پیش رفت.

شما می‌توانید با فراهم کردن بستری مناسب برای کودکان خود، شرایط ایده‌آلی را برای کسب آموزش در حوزه هنر فراهم کنید. بر طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که در سنین کودکی آموزش‌های هنری دیده‌اند، در آینده افراد توانمندی خواهند شد.

تاثیر آموزش هنری بر کودکان

  • ارتقای خلاقیت در کودک
  • بهبود بخشیدن به وضعیت تحصیلی کودک
  • افزایش مهارت‌های حرکتی در کودک
  • افزایش اعتماد به نفس در کودک
  • فراهم شدن بستری مناسب برای ارتقای مهارت یادگیری دیداری در کودک
  • آسان‌تر شدن تصمیم گیری برای کودک
  • افزایش میزان پشتکار در کودک
  • افزایش میزان تمرکز در کودک
  • آماده شدن برای انجام کارهای گروهی و همکاری

آشنایی کلی با آموزشگاه‌های هنری

در یک کلام باید بگوییم که نمی‌توان دریای هنر را محدود کرد. این دریا گسترده است و انسان به طور ذاتی تمایل دارد که هرچه بیشتر در این دریای گسترده غوطه‌ور شود. این تنوع و گستردگی دنیای هنر موجب شده تا آموزشگاه‌های هنری متنوعی به صورت تخصصی به منظور آموزش یکی از شاخه‌های هنری به فعالیت بپردازند. در ادامه نیم نگاهی به هنرهای هشتگانه خواهیم داشت:

آشنایی با هنرهای هشتگانه

  • هنر موسیقی: این شاخه از هنر در برگیرنده انواع موسیقی از گذشته تا کنون است. شما می‌توانید در این شاخه از هنر با ابتدایی‌ترین آلات موسیقی تا پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین ابزار موسیقی آشنا شوید و شیوه به کارگیری آنها را فرا بگیرید. نوازندگی، آهنگسازی و… بخشی از زیرشاخه‌های هنر موسیقی به شمار می‌روند.
  • هنر حرکات نمایشی: اگر به تئاتر و… علاقمند هستید باید در آموزشگاه‌های هنرهای حرکات نمایشی حضور داشته باشید.
  • هنرهای ترسیمی: هنرهای ترسیمی موارد زیادی را در بر می‌گیرد. طراحی، خطاطی، عکاسی، کلاژ، نقاشی و… در دنیای هنرهای ترسیمی جای دارند.
  • هنرهای تجسمی: بدون شک یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های هنری به دنیای هنرهای تجسمی تعلق دارد. در این دنیا شما بیشترین تعامل را با ذهن و خیال خواهید داشت. معماری و دکوراسیون، مجسمه سازی، طراحی لباس، خیاطی، شیشه گری و… از زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی به شمار می‌روند.
  • هنرهای ادبی: اگر به ادبیات ایران و جهان علاقمند هستید، باید در شاخه هنرهای ادبی حضور پیدا کنید. در این شاخه به خوبی با شعر و ادب آشنا خواهید شد. نویسندگی، فیلمنامه، داستان سرایی و… بخشی از هنرهای ادبی هستند.
  • هنر سینما: هنر سینما که به عنوان هنر هفتم نیز شناخته می‌شود، دنیای گسترده و خارق‌العاده‌ای دارد که در برگیرنده هنرهای بازیگری، کارگردانی و… است.
  • هنر بازی سازی: هنر بازی سازی را می‌توان به عنوان هنر هشتم نام برد. در این عرصه از هنر به ایده‌پردازی، طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی پرداخته می‌شود.

شیوه اخذ مجوز آموزشگاه‌های هنری

اگر قصد اخذ مجوز آموزشگاه هنری را دارید، باید بدانید که راه پرپیچ و خمی را پیش رو خواهید داشت. در واقع باید وابسته به حوزه فعالیتی آموزشگاه‌های هنری به مراجع صدور مربوطه مراجعه نمایید و در ادامه بر طبق باید و نبایدهای تعریف شده و منطبق با قوانین موجود در مسیر اخذ مجوز آموزشگاه هنری پیش می‌روید.

اخذ مجوز آموزشگاه هنری همراه با مجموعه مشاورین اندیشه آسیا

گستردگی دنیای هنر موجب شده تا مراجع صدور مجوز مختلفی به منظور تاسیس و نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های هنری وجود داشته باشند. در واقع شما باید پس از تعیین حوزه فعالیتی آموزشگاه به مراجع صدور مربوطه مراجعه نمایید و بر طبق قوانین حاکم به منظور ثبت نام، تکمیل اسناد و مدارک اقدام نمایید. از آنجایی که این مسیر طولانی و  پرفراز و نشیب است، بهتر است تا از همان ابتدای  کار از افراد کاربلد و با تجربه این حوزه کمک بگیرید. زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی، تکمیل اسناد و مدارک زمان بیشتری می‌گیرد و در نهایت روند اخذ مجوز آموزشگاه هنری طولانی‌تر خواهد شد.

مجموعه مشاورین اندیشه آسیا با شناخت این نیاز متقاضیان تاسیس آموزشگاه‌های هنری، گروهی متشکل از کارشناسان با تجربه را گردآوری کرده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف آموزشی متقاضیان جامه عمل بپوشاند.

اگر سودای تاسیس آموزشگاه هنری و یا قصد اخذ مجوز آموزشگاه هنری  در هر زمینه‌ای را دارید، با شماره تلفن ۸۸۹۰۶۵۳۲-۰۲۱ تماس حاصل کنید و سوالات خود با کارشناسان و مشاورین اندیشه آسیا مطرح نمایید.

منبع:
اندیشه آسیا

اخذ مجوز و یا تاسیس آموزشگاه هنری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − هفت =