کد خبر : 292426
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

کره شمالی از المپیک زمستانی کنار کشید

کره شمالی از المپیک زمستانی کنار کشید

کره شمالی با ارسال نامه ای به چین از عدم حضور سران خود در بازیهای المپیک زمستانی خبر داد و رفتار آمریکا را نیز مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یونهاپ، رسانه های دولتی روز جمعه اعلام کردند، کره شمالی در نامه ای به چین، نیروهای متخاصم و خطرات کرونا را دلیل عدم امکان حضور در بازی های المپیک زمستانی آینده در پکن دانست و ایالات متحده را به تلاش برای جلوگیری از موفقیت این بازی ها متهم کرد.

مشخص نیست که آیا نامه کمیته المپیک و وزارت ورزش کره شمالی فقط به ورزشکاران این کشور اشاره دارد که پس از تعلیق کره شمالی از سوی کمیته بین المللی المپیک تا پایان سال ۲۰۲۲ واجد شرایط شرکت در مسابقات نیستند یا مسئولان را نیز شامل می شود. به این ترتیب هیچ مسئول و فردی از کره شمالی در این رقابت ها حضور نخواهد داشت.

در این نامه از موضع نامشخص ایالات متحده انتقاد شد که در ماه دسامبر اعلام کرد مقامات دولتی خود بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را به دلیل سابقه حقوق بشر چین تحریم خواهند کرد و در عین حال ورزشکاران آمریکایی را برای سفر به پکن برای رقابت آزاد گذاشت.

به گزارش ایسنا، در حالی که تقریبا یک ماه به مراسم افتتاحیه باقی مانده است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با پذیرش دعوت به بازی‌ها، به آرمان IOC کمک کرد. فرانسه که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ خواهد بود، همین کار را انجام داده است و گزارش شده است که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل ترس از آسیب رساندن به روابط تجاری با چین، درباره تحریم مردد هستند.

کره شمالی از المپیک زمستانی کنار کشید
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =