کد خبر : 292414
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

رئیس انجمن موی تای: باید مستقل باشیم، نه زیر مجموعه هیچ فدراسیونی!

رئیس انجمن موی تای: باید مستقل باشیم، نه زیر مجموعه هیچ فدراسیونی!

رئیس انجمن موی تای ایران می‌گوید انجمن موی تای بودجه نمی‌خواهد اما نباید برای حداقل کاری که براساس منشور المپیک باید رعایت شود سنگ اندازی کنند.

به گزارش عصرقائم، جواد نصیری در گفت وگو ، در خصوص استقلال انجمن موی تای ایران اظهار کرد: یک نامه در ارتباط با استقلال فنی و اجرایی انجمن موی تای ایران به وزارت ورزش زدیم و خواهان این موضوع هستیم. در دو سال گذشته از فدراسیون بین‌المللی موی تای(ایفما) نامه‌هایی به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال شده مبنی بر اینکه اساسنامه فدراسیون بین‌المللی موی تای مورد تایید IOC است و براساس منشور المپیک نوشته شده است. با توجه به‌ این‌ منشور تشکیلات انجمن یا فدراسیون‌ها خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ عنوان نباید زیر مجموعه فدراسیونی باشد.

رئیس انجمن موی تای ایران گفت: همچنین براساس قانون جدیدی که در ورزش ایران همین امسال تصویب شد فدراسیون‌ها و هیات‌های ورزشی، نهادهای غیر دولتی و خصوصی هستند. با این وجود حتی بازنشسته ها هم می‌توانند کاندیدا و رئیس هیات شوند. بنابراین انجمن‌ها هم بر اساس همین قانون هستند و باید مستقل کار کنند. ما هم خلاف قانون رفتار نکرده‌ایم. به لحاظ قوانین داخلی این رشته مجمع عمومی و اساسنامه‌ دارد که مورد تایید فدراسیون آسیایی و جهانی است.

نصیری گفت: ما از سوی فدراسیون جهانی ماموریت داشتیم که این‌ استقلال را انجام دهیم و کاری کردیم که تمامی انجمن های بین المللی رسمی باید انجام دهند. این رشته همانند بسیاری از انجمن ‌های دیگر مثل ساواتا عضو دائمی IOC و سازمان‌های بین المللی است. ما اعلام کرده ایم که باید مستقل باشیم و می‌خواهیم در امور فنی و اجرایی استقلال داشته باشیم. هر انجمن و فدراسیونی باید طبق اصول خود کارها را پیش ببرد.

رئیس انجمن موی تای با اشاره به اینکه این انجمن در خواست هیچ بودجه ای ندارد گفت: در سال‌هایی که رئیس انجمن بودم با وجود اعزام‌های زیاد بودجه ای دریافت نکردم. همین ماه قبل یک تیم به مسابقات جهانی اعزام کردیم بدون دریافت یک ریال بودجه از فدراسیون، وزارت و یا کمیته ملی المپیک. البته در مورد اعزام‌ هم مشکلاتی بود که جای تامل دارد اما نمی‌خواهم به عقب برگردم. در پایان مسابقات هم مدال های زیاد و چندین سهمیه ورلد گیم کسب شد. تجلیل و تشکری هم از ورزشکاران نشد. اکنون هم بودجه نمی‌خواهیم، برای حداقل کاری هم که می‌خواهیم سنگ اندازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: خدا را شکر که وزیر ورزش شخصی است که به همه مشکلات ورزشکاران آگاه است. او مدیر، فنی و متخصص است و به داشتنش افتخار می‌کنیم. باید از این وزیر در سطح خودش انتظار داشته باشیم. انتظار ما این است که براساس منشور المپیک و طبق قوانین این رشته استقلال داشته باشد. کجای دنیای یک ورزش بین‌المللی که عضو سازمان‌های بین‌المللی و مورد تایید IOC است تحت پوشش فدراسیونی قرار گرفته که در هیچ کجای دنیا رسمیت ندارد. واقعا مورد تامل نیست. چقدر باید سلیقه ای رفتار شود.

وی افزود: خواسته من و تمام اعضای مجمع این است که از منشور المپیک تبعیت شود. ما در این مورد پیشگام هستیم و می‌خواهیم با کمک شخص سجادی این اتفاق خوب رخ دهد. ما باید براساس قوانین مطالبه کنیم. من می‌خواهم از اساسنامه، مصوبات و اعضای مجمع دفاع کنم. امیدوارم وزیر ورزش نیز تاریخ ساز شود و مدل مدیریتی ورزش ایران را درست کند. باید در تاریخ ورزش ایران بگویند یک شخص که خودش المپین و ورزشی بود پله‌ای مدیریت کرد و تغییرات ایجاد کرد. همه رشته های انجمنی مثل ساواته، جوجیتسو، سامبو و … همه زیر نظر IOC هستند و باید مستقل کار کنند.

رییس انجمن موی تای گفت: استان‌ها هم باید با تعامل با انجمن و اداره کل استان‌ها کارهای خود را پیش ببرند. زمانی هم اگر منع قانونی بود باید پاسخگو باشیم ولی نباید سلیقه ای رفتار کرد. فوتبال سالنی و چمنی با هم متفاوت است نمی‌شود این رشته ها را ادغام کرد. باید یکی شنونده حرف‌های ما باشد. اگر با من نوعی مشکلی دارند کنار بگذارند چرا جامعه را می‌زنند. چرا باید موی تای زیر نظر یک فدراسیون بومی و داخلی که هیچ کجای دنیا شناخته نیست کار کند. براساس اساسنامه داخلی، منشور المپیک هم اینکار خلاف قانون است.

وی به مشکلات اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی تایلند اشاره کرد و گفت: چندین ورزشکار برای مسابقات ریجستر شده بودند اما اعزام نشدند. ما با لابی توانستیم تنها یک شب پول هتل را پرداخت کنیم. به فدراسیون هم اعلام کردیم که اگر این ورزشکاران نروند پول حداقل یک شب را باید بپردازیم. آنجا هم با پرداخت این هزینه ها پول کم آوردیم. این ورزشکاران برای این مرز بوم اند و نباید این مشکلات وجود داشته باشد.

نصیری گفت: ما ابتدا بیش از ۱۰۰ نماینده برای مسابقات جهانی داشتیم اما اعلام شد تعداد را کم کنیم. تعداد را به ۶۵ نفر رساندیم اما تنها ۱۵ نفر اعزام شدند. تایلند بحث پناهندگی نداشت اما ما مجبور شدیم تعداد نفرات خیلی کمی را تنها با یک مربی اعزام کنیم. سه رینگ داشتیم که گاهی هر سه ایرانی مسابقه داشتند. من خودم می‌دویدم تا بتوانیم هر سه ورزشکار را کوچ کنیم. دختران ما در آن مسابقات مدال طلا گرفتند اما تشکری هم نشد. داور زن ما بهترین شد.

رئیس انجمن موی تای: باید مستقل باشیم، نه زیر مجموعه هیچ فدراسیونی!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =