کد خبر : 292133
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

وضعیت عمرانی مازندران قابل رضایت مردم نیست

وضعیت عمرانی مازندران قابل رضایت مردم نیست

استاندار مازندران با بیان اینکه وضعیت فعلی عمرانی در استان اصلا قابل پذیرش نیست، گفت: اگر مجموعه‌ای از مدیران استانی احساس کنند که باید خارج از مدار استانداری باید ماموریت خود را دنبال کنند، بهتر است که بلند شوند به ستادشان بروند و آنجا ماموریت‌شان را ادامه دهند و در استان جایگاهی ندارند.

به گزارش عصرقائم، سید محمود حسینی‌پور امروز در آیین تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی اکنون به عنوان یک الگو نه تنها در کشور بللکه در تمام دنیا شناخته می‌شود و باید ببینیم که حاج قاسم چه کرده است که به این نماد مبدل شده است.

وی افزود: اگر امروز که در آستانه دومین سالگرد این سردار دلها هستیم بخواهیم نسبت به مکتب حاج قاسم متناسب با همین مراسم تکریم و معارفه نکته‌ای را عرض کنیم باید بگوییم که حاج قاسم سلیمانی به معنای دقیق کلمه، خودش را خادم ملت کرد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در طول با برکت سردار از زمان دفاع مقدس تا به‌عنوان فرمانده سپاه قدس، حتی یکبار سراغ نداریم که حاج قاسم در جلسه‌ای، آماری از عملکرد خود را ارائه کرده باشد، چیزی که در جلسات این چنینی مرسوم است.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: یکی از برجستگی‌های حاج قاسم این است که علیرغم آن همه جلساتی که شرکت کردند، آن است که هرگز آماری را از عملکرد خویش عنوان کند و سردار به معنای واقعی عاشق مردم بودند.

حسینی‌پور گفت: حاج قاسم هر چقدر برای مردم کار می‌کردند، باز احساس می‌کردند که کاری نکرده‌اند و راز ماندگاری و جاودانگی ایشان، خدمت بدون منت و با انگیزه برای مردم بود.

خدمت بی‌منت رمز ماندگاری حاج قاسم/مدیران از مکتب سلیمانی الگوی عملی بگیرند

وی بیان کرد: ماچیزی که امرزو در تجلیل از شخصیت این اسطوره بزرگ و بی بدیل در تاریخ معاصر باید داشته باشیم این است که باید ببینیم حاج قاسم چه روشی را در خدمت به مردم در پیش گرفت و شاید بزرگ‌ترین معیار تجلیل از حاج قاسم که درسی باید برای تمامی مدیران کشور باشد، هیمن است؛ واگرنه اینکه عکس حاج قاسم را در پروفایل خود بگذاریم کافی نیست بلکه باید پیام عملی حاج قاسم را در ادامه راه او در پیش بگیریم.

استاندار مازندران، عنوان کرد: اگر کسی به طور واقعی خود را خادم مردم کرد و با نیت فی سبیل‌الله در راه مردم خدمت کرد، خداوند این عزت را به او می‌دهد، عزت دست ما نیست که کسی با عزل و نصب،  بالا و یا پایین برود و لذا آن چیزی که معیار و ملاک ارزش‌گذاری برای مدیران ما است، عملکردشان است.

مقام عالی دولت در استان، اضافه کرد: معیار دیگر مردم هستند که به عنوان بهترین و امین‌ترین ناظران بر عملکرد مدیران، نظارت می‌کنند و قضاوت می‌کنند که هر مدیر، چقدر توانست برای مردم کار کند.

ای‌کاش مدیران ما علاوه بر کرده‌ها از ناکرده‌ها هم بگویند

حسینی‌پور تاکید کرد: ای‌کاش در جمهوری اسلامی ایران باب می‌شد که هر مدیری در زمان تودیع، در ارائه گزارشات در پایان ماموریت‌شان علاوه بر کرده‌ها به ناکرده‌های خود هم اشاره می‌کردند و به مردم می‌گفتند؛ یعنی می‌گفتند که ما باید در طول ماموریت‌مان این کارها را انجام می‌دادیم که ندادیم.

وی افزود: اگر این موضع در مدیران ما نهادینه شود، هر روز خودشان را محاسبه می‌کنند و هر روز در مقابل مردم، همان روز تودیع و خداحافظی با مسئولیت را می‌بینند که باید در پاسخ به مردم چه بگویند.

استاندار مازندران، اعلام کرد: تنها چیزی که در دنیا باعث شد تا حاج قاسم عزیز شد، آن بود که بی منت به مردمش خدمت کرد، مکتب حاج قاسم برای مدیران جمهوری اسلامی ایران این پیام را دارد که اگر می‌خواهید عزیز شوید و در برابر مردم و خداوند عزت داشته باشید باید بدون منت برای مردم کار کنید.

مقام عالی دولت در استان، در ادامه با بیان اینکه در استان مازندران معاونت عمرانی یکی از معاونت‌های کلیدی استانداری است، گفت: باید ببینیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ماموریت‌هایی که در این معاونت قرار دارد، اکنون در چه مقطعی است و یک ارزیابی داشته باشیم.

نارضایتی مردم از وضعیت المان شهری، پسماند و راه‌ها/در حوزه عمرانی کار روی زمین مانده فراوان داریم

حسینی‌پور ادامه داد: در فضای این معاونت در استان، آن چیزی که به عنوان ملاک در مقابل چشمان همگان است، یکی همان المان شهری شهرهای مازندران است که باید ببینیم آیا مازندران با این همه ظرفیت، جغرافیا و طبیعت در حد و اندازه یک استان گردشگری هست یا خیر؟

وی گفت: اگر بخواهیم در وضعیت پسماند و زباله ارزیابی کنیم علیرغم تمام اقداماتی که شد باید به شراغ مردم برویم و از آن‌ها بپرسیم که آیا از وضعیت موجود، رضایت دارید یا خیر، جواب مردم چیست؟ اگر از وضعیت راه‌هایی که در استان است از مردم بپرسیم چه پاسخی خواهند داد؟ اگر از عملکرد خدمات شهری در موضوع شهرداری‌ها بپرسیم آیا مردم راضی هستند؟

استاندار مازندران، اذعان کرد: استان مازندران به عنوان استانی که پایتخت گردشگری در کشور می‌خواهد شود که بتواند از تمام دنیا توریست بیاید، بسیار بسیار فاصله دارد، هر چقدر در زمینه این معاونت، تحول و توسعه با علم و فناوری روز اتفاق بیفتد، کم است؛ آن قدر عقب ماندگی داریم که هر چقدر کار کنیم باز هم کم است و جا دارد که کار کنیم.

وضعیت فعلی عمرانی اصلا قابل پذیرش نیست/ بنا نیست هر دستگاهی ساز خودش را بزند

مقام عالی دولت در استان، گفت: ظرفیت‌های بسیار عظیمی در این حوزه وجود دارد که نیازمند اراده مدیران استان برای محقق شدن این ظرفیت‌ها است، آن‌قدر ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که باید متحول شود و مدیریت انقلابی و جهادی مفهومش برای مردم باید آن‌قدر واضح و روشن باشد که در زندگی روزمره آن‌ها ملموس باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه وضعیت فعلی عمرانی در استان اصلا قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: ما در همه دستگاه‌هایی که متولی امور عمرانی هستند نیازمند طرح‌های تحولی هستیم که البته با تدابیر مدیریت عمرانی استانداری مازندران همه این دستگاه‌ها باید به خط شوند.

وی ادامه داد: یکی از نکاتی که متاسفانه در بررسی ما مشهود بود این است که هر دستگاهی در استان، ساز خودش را می‌زند، یکی از اشکالات بزرگ و عمده این استان همین موضوع است؛ بنا نیست هر دستگاهی ساز خودش را بزند.

استاندار مازندران، تاکید کرد: تمام دستگاه‌هایی که متولی عمرانی هستند باید بدانند که فرمانده اصلی آن‌ها معاون عمرانی استانداری است و باید در همین چارچوب کار کنند نه اینکه استان مسیر خودش را برود و آن‌ها بگویند که ما با ستاد خود در تهران بسته‌ایم، ما اینجا ستاد نداریم، ستاد اینجاست؛ اگر مجموعه‌ای از مدیران استانی احساس کنند که باید خارج از مدار استانداری باید ماموریت خود را دنبال کنند، بهتر است که بلند شوند به ستادشان بروند و آنجا ماموریت‌شان را ادامه دهند و در استان جایگاهی ندارند.

مدیرانی که ساز ناکوک می‌زنند خداحافظی کنند

مقام عالی دولت در استان، افزود: احساس کنم مدیری ساز جدایی را خارج از مدیریت کلان استان بزند، باید برود، چرا که اگر مسیر عمرانی استان در چارچوب و مدیریت واحدی قرار گیرد موفق است نه اینکه هر کسی ساز خودش را بزند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: همه باید بپذیریم که امروز دنیا در حوزه عمرانی جهش‌های بسیار چشمگیری پیدا کرده‌اند و ما در حوزه عمرانی چه کم از آن‌ها داریم؟ ما باید از تمام ظرفیت‌های کشور برای عمران مازندران استفاده کنیم و به حول و قوه الهی  و با همکاری شما مدیران، این استان را متحول خواهیم کرد.

وی متذکر شد: حق مردمی که ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم این انقلاب کرده‌اند، بیش از این است و باید برای آبادانی استان‌مان در اندازه شأن و اندازه مردم کار کنیم؛ ما وظیفه داریم این استان را بسازیم.

وضعیت عمرانی مازندران قابل رضایت مردم نیست/اولتیماتوم استاندار به مدیرانی که سازشان کوک نیست!
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =