کد خبر : 292152
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
-

روزنامه‌ها در نخستین روز سال میلادی جدید چه گفتند؟

روزنامه‌ها در نخستین روز سال میلادی جدید چه گفتند؟

آغاز سال ۲۰۲۲ با آتش بازی و خاکستر شدن هزاران خانه در امریکا، نگرانی غرب برای روسیه و اوکراین و ایجاد تنش، خالی شدن قفسه‌ها در فروشگاه‌های لندن و به صدا درآمدن زنگ هراس در این کشور و توصیه‌هایی از سوی روانکاوان برای سلامت روان و مهربانی با یکدیگر، از سوژه‌های مهم روزنامه های امروز جهان هستند.

به گزارش عصرقائم، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز، یکشنبه ۱۲ دی ماه آورده است:

آتش بازی و آتش سوزی

یک قاب عینک با عدد ۲۰ و دیگری ۲۲، بر صورت خبر از آمدن سال ۲۰۲۲ می دهند، روزنامه های جهان با عکس هایی از آتش بازی ها می خواهند بگویند سال ۲۰۲۲ آمد.

نیویورک تایمز، روزنامه آمریکا اینگونه نوشته است: انبوه جمعیت به میدان تایم در نیویورک ریخت، نیویورک با شهردار تازه سیاه پوست جماعت را خوش آمد گفت، این اتفاق به هنگامی است که محدودیت ها، به سبب همه گیری ویروس کرونا، همچنان هستند و در عین حال توصیه ها و گاه لغو نمایش ها و آتش بازی ها هنوز اعمال می شوند. از سوی دیگر، بخش های بزرگی از آمریکا، در وحشت ویرانی آتش سوزی کلرادو بود که در جریان آن، صدها خانه، خاکستر شد. یک هزار خانه.

همچنین عنوان درشت روزنامه های آمریکا، به نقل از یکی از  فراریان در برابر آتش گفته است که ما همه چیز را از دست دادیم!

واژه های یونانی برای سویه های کرونا، کم می‌آیند؟

روزنامه های فرانسه و با آن ها لوفیگارو هم نوشته اند: آیا واژه‌های یونانی برای سویه‌های کرونا، کم می آیند؟ آلفا، بتا، دلتا و اومیکرون و جز این ها، این هراس اروپا، از خیزش سویه های کروناست. جدا از آن، در سال ۲۰۲۲ به نظر می آید بوریس جانسون، باید از تخت نخست وزیری پایین بیاید و دیوید فراست، جرمی هانت یا شاید مایکل گوو در انتظار باشند.

در ادامه اینگونه آمده که فرانسه پیش از انتخابات، در هراس از تظاهرات به سبب محدودیت های کرونا است. در این میان غرب، نگران روسیه و اوکراین، تنش ها را دامن می زند و تایوان هم چشم به چین دوخته است.

حمله نخست، بر صنعت غذا در انگلیس است. سال تازه و آسیب های ماندنی امید مکرون به انتخابات به سپر اتحادیه اروپا است که او را مراقبت کند.

زنگ ها به صدا درآمدند

در ادامه می خوانیم که روزنامه های انگلیس و گاردین اینگونه نوشتند: زنگ هراس انگلیسی ها از خالی شدن قفسه فروشگاها در لندن به صدا در آمد، این اتفاق به سبب اعمال قوانین تازه، به سبب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. درواقع این نخستین اثرهای برگزیت، خروج از اتحادیه است. از سویی دیگر، قوانین گریبانگیر نیز سبب افزایش قیمت ها و کمبود کالاها می شوند، شاید قطع ورود گوشت از پارمای ایتالیا یا اسپانیا باشد و یا تکه پنیرهای نورماندی و زیتون های سیاه از یونان. این نخستین بار تحمیلی قوانین برگزیت است. عکس شعارهای نوشته از سال ۲۰۱۶ بر بالای سر بوریس جانسون نیز می گویند: بیائید نظارت مان را به دست بگیریم، باز حمله نخست آسیب های خروج از اتحادیه بر صنعت غذاست، حمله ای که آسیب های ماندگار به بار می آورد.

بخش حاشیه ها:

تقویت سلامت روان

روزنامه نیویورک تایمز نیز درباره سلامت روان در سال ۲۰۲۲ نوشت: رویدادهای بسیاری برای شاد و سلامت ماندن در سال ۲۰۲۲ هست، سال ۲۰۲۱ با ضربه آسیب رسان احساسی به سبب کرونا، همراه بود و با واکسن کرونا، امیدی پدید آورد. همواره روانکاوان توصیه هایی برای سلامت روان دارند.

اما مهم ترین آن ها می گوید: برای فعالیت هر روزتان «معنایی» پیدا کنید و هدف تان با آن و دست یابی به شادی را تعیین کنید. ساده ترین کارهایتان، حتی کارهای روزانه در آشپزخانه یا شستشو را با هدف دنبال کنید. یک دقیقه در روز «مراقبه» یا مدیتیشن داشته باشید و به غم هایتان کوتاه فکر کنید که بدانید واقعی اند و برترین آن اینکه، با دیگران مهربان باشید.

روزنامه‌ها در نخستین روز سال میلادی جدید چه گفتند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 2 =