کد خبر : 292098
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
-

نویدکیا در مخمصه

نویدکیا در مخمصه

سرمربی نجیب سپاهان بیش از یک‌سوم مسابقات را باخته و به‌شدت زیر فشار است.

به گزارش عصرقائم، روزنامه همشهری نوشت:‌ «بدون اغراق باید گفت در دو دهه گذشته، حساسیت بازی پرسپولیس و سپاهان کمتر از داربی تهران نبوده است. با آغاز لیگ برتر و تزریق پول به سپاهان، این باشگاه به یکی از قطب‌های فوتبال ایران تبدیل شد و در این میان به‌ویژه تقابل طلایی‌پوشان با پرسپولیس اهمیت مضاعفی پیدا کرد؛ تا آنجا که به این مسابقه لقب «ال‌کلاسیکو» داده شد. این مقدمه لازم بود تا روشن شود در شرایط عادی هم شکست سپاهان برابر پرسپولیس برای کادر فنی این تیم یک نمره منفی بزرگ به شمار می‌آمد، چه برسد به این که چنین باختی، پنجمین شکست فصل طلایی‌پوشان باشد. در نتیجه عجیب نیست که حالا محرم نویدکیا در کانون انتقادات جدی قرار گرفته باشد؛ فضایی که شاید از ابتدای کار او در سپاهان «بی‌سابقه» بوده است.

۴۱درصد شکست

باورکردنی نیست اما سپاهان در ۴۱درصد مسابقات این فصلش شکست خورده است. امروز طلایی‌پوشان چهار باخت در جدول دارند اما در حقیقت آنها پنج بار برابر رقبا زانو زده‌اند. غیر از پرسپولیس، استقلال، پیکان و ذوب‌ آهن اتفاقا بدترین باخت فصل سپاهان با نتیجه چهار بر یک برابر گل‌گهر سیرجان رقم خورد اما با خوش‌شانسی محض نویدکیا کمیته انضباطی نتیجه آن مسابقه را سه بر صفر به‌ سود تیم اصفهانی اعلام کرد؛ آن هم در حالی‌ که بازیکن غیرمجاز گل‌گهر فقط در چند دقیقه پایانی راهی زمین شده بود. از نظر فوتبالی اما او پنج بازی از ۱۲ مسابقه این فصل را باخته و چنین عملکردی از یک مدعی قهرمانی قابل‌ قبول نیست. بیانیه رسمی باشگاه، عذرخواهی آنها از هواداران و قول‌شان برای بررسی عملکرد تیم، به‌وضوح نشان می‌دهد سپاهانی‌ها هم از این شرایط خرسند نیستند.

با این همه ستاره؟

آن چه باعث افزایش فشارها روی محرم نویدکیا می‌شود، تیم پرمهره‌ای است که سپاهان در اختیار دارد. نفراتی در این تیم توپ می‌زنند که هر باشگاهی آرزو داشت می‌توانست آنها را جذب کند. محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو، سجاد شهباززاده، دانیال اسماعیلی‌فرد، مسعود ریگی و … واقعا بازیکنان بدی نیستند. این که نویدکیا با چنین فهرستی مدام در مقابل تیم‌های مختلف شکست می‌خورد، طبیعتا بحث‌برانگیز است. حتی اگر بپذیریم تیم او فوتبال خوبی بازی می‌کند، باز عدم‌نتیجه‌گیری با چنین ستاره‌هایی قابل‌ قبول نیست. همچنین به‌ نظر می‌رسد شکست‌های پیاپی سپاهان باعث شده بازیکنان این تیم اعتمادبه‌نفس خود را از دست بدهند؛ چه این که در دقایق پایانی بازی با پرسپولیس عملا شاهد تحرک جدی از طلایی‌پوشان برای جبران نتیجه نبودیم.

تصمیمات عجیب

سپاهان چه در مسابقه با پرسپولیس و چه مقابل استقلال موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما بازیکنان این تیم به شکلی ناشیانه توپ را به در و دیوار می‌کوبیدند. اینها شاید خیلی تقصیر مربی نباشد اما عملکرد نویدکیا و تصمیمات فنی خود او هم قابل تامل بوده است. به‌ عنوان مثال محرم دیدار با پرسپولیس را در شرایطی شروع کرد که یاسین سلمانی را در اختیار نداشت و شهریار مغانلو و سجاد شهباززاده را هم روی نیمکت نشانده بود. طبیعتا اگر یکی از این دو نفر فیکس می‌شد و خلعتبری ۳۸ساله به‌ عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی مورد استفاده قرار می‌گرفت بهتر بود. نویدکیا در بازی با استقلال هم مغانلو را در ترکیب اصلی قرار نداده بود که تصمیم عجیبی به‌ نظر می‌رسید. یادتان باشد سپاهان برای جذب شهریار هزینه و تلاش زیادی داشت. این که او در چنین مسابقاتی مورد استفاده قرار نگیرد یا نشان می‌دهد خرید مغانلو اشتباه بوده یا حکایت از آن دارد که کادر فنی قادر به استفاده صحیح از این بازیکن نیست. به علاوه مشکلات دفاعی سپاهان را هم نباید از یاد ببریم. این تیم روی معدود حملات رقبا بسیار آسیب‌پذیر است و در چنین شرایطی، رسیدن به‌عنوان قهرمانی میسر نخواهد بود.

نویدکیا در مخمصه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 11 =