کد خبر : 291847
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
-

گذر از اُمیکرون در گرو تداوم واکسیناسیون

گذر از اُمیکرون در گرو تداوم واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را با تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت؛ تاکید کرد: افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هیچ ایمنی در مقابل سویه جدید اُمیکرون ندارند.

به گزارش عصرقائم، سید ناصر عمادی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند هیچ ایمنی در مقابل سویه جدید اُمیکرون ندارند.

وی افزود: این افراد تا زمانی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نکنند، هیچ اطمینانی نباید در برابر اُمیکرون داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، خاطرنشان کرد: افرادی که دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اگر می‌خواهند در مقابل سویه جدید اُمیکرون مقاوم باشند و مبتلا به به کسالت و بیماری ناشی از این سویه نشوند حتما دُز سوم را تزریق کنند.

عمادی تاکید کرد: افرادی که سه دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، نسبت به سویه جدید اُمیکرون ایمنی بیشتری دارند و با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانیم از این موج گذر کنیم.

وی در ادامه به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلا به اُمیکرون هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، اعلام کرد: اُمیکرون سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و موج ناگهانی ایجاد می‌کند، و لذا باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیریم.

عمادی متذکر شد: در ماه‌های گذشته سویه دلتا سبب مرگ ومیر حدود ۷۰۰ ایرانی در کشور شد و با افزایش سرعت واکسیناسیون از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر کاهش چشم گیری یافت و به ۴۰ نفر رسید.

وی یادآور شد: اُمیکرون و سایر سویه‌های دیگر را به شرط تداوم واکسیناسیون، خفیف و ملایم پشت سر خواهیم گذاشت.

گذر از اُمیکرون در گرو تداوم واکسیناسیون/ دُز اولی‌ها از ابتلا به امیکرون مصون نیستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − دو =