کد خبر : 291868
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

بیست‌وپنجمین سالگرد شهید علمدار برگزار می‌شود

بیست‌وپنجمین سالگرد شهید علمدار برگزار می‌شود

فردا نهم دی‌ماه، بیست و پنجمین سالگرد شهید سید مجتبی علمدار در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بیست و پنجمین سالگرد شهید سیدمجتبی علمدار فردا نهم دی‌ماه در مرکز مازندران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم که در مصلی امام خمینی(ره) ساری و از رأس ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد، در دل خود به دلیل نزدیکی به دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها را نیز به همراه دارد.

این مراسم معنوی با سخنرانی حجت‌السلام علی سعیدیان و مداحی حاج ابراهیم قانع و حضور خیل مشتاقان این شهید بزرگوار انجام می‌شود.

گفتنی است سید مجتبی علمدار در  ۱۱دی ماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی و عاشق اهل بیت(ع) در شهرستان ساری دیده به جهان گشود، دوران تحصیلش را در ساری طی نمود و برای اولین بار در حالی که تنها ۱۷ سال داشت به عضویت بسیج درآمد و در اواخر سال ۱۳۶۲ به کردستان رفت.

سید برای اولین بار در عملیات کربلای یک شرکت کرد و مدتی پس از آن وارد گردان مسلم بن عقیل در لشکر۲۵ کربلا شد و تا پایان جنگ در آنجا ماند. او در عملیات کربلای ۴و۵ حضور داشت، در کربلای ۸ مجروح شد و مدتی بعد به جبهه بازگشت و در عملیات کربلای۱۰ در جبهه شمالی محور سلیمانیه- ماووت شرکت نمود.

سید مجتبی علمدار در سال ۱۳۶۶ مسئولیت فرماندهی گروهان سلمان از گردان مسلم ابن عقیل – از گردان‌های خط شکن لشکر۲۵کربلا- را برعهده گرفت و در عملیات والفجر۱۰نقش آفرینی موثری داشت.

شهید علمدار در سه راهی خرمال،سید صادق، دوجیله در منطقه کردستان عراق رشادت‌های فراوانی را ازخود نشان داد و از ناحیه پهلو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و بشدت مجروح شد. او که مردانه در مقابل دشمن می‌جنگید. چندین باردیگر هم مجروح شد و از همه مهمتر اینکه او در دی‌ماه ۱۳۶۴، در عملیات والفجر ۸، به شدت شیمیایی شد.

حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی ماه سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شد و بعد از یک هفته بیهوشی کامل هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و به یاران شهیدش پیوست.

بیست‌وپنجمین سالگرد شهید علمدار برگزار می‌شود/ مشق رسم عاشقی با سیدمجتبی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =