کد خبر : 291812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
-

پایبندی العامری و ائتلاف النصر به حکم دادگاه فدرال عراق

پایبندی العامری و ائتلاف النصر به حکم دادگاه فدرال عراق

رهبران ائتلاف الفتح و النصر و دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در واکنش‌های جداگانه به حکم دادگاه فدرال عراق در رد شکایات انتخابات پارلمانی اعلام کردند که با وجود علم به بروز تقلب در انتخابات، به تصمیم دادگاه فدرال پایبند هستند.

به گزارش عصرقائم، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق ساعاتی پس از صدور حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر رد شکایات انتخابات پارلمانی اعلام کرد: «ما به تصمیم دادگاه فدرال که تا حد زیادی در معرض فشارهای خارجی و داخلی قرار دارد، پایبندیم».

العامری افزود: شکایاتی که ما علیه نتایج انتخابات انجام داده‌ایم، متقن و منطقی است و اگر در هر کشوری که به دموکراسی احترام می‌گذارد ارائه می‌شد، یقینا نتایج انتخابات ابطال می‌شد.

رئیس ائتلاف الفتح تصریح کرد: به دلیل پایبندی به قانون اساسی و نگرانی ما از ثبات و امنیت عراق، از تصمیم دادگاه فدرال تبعیت می‌کنیم.

هادی العامری خاطرنشان کرد: با وجود اعتقاد راسخمان به تقلب در انتخابات، به تصمیم دادگاه فدرال پایبند هستیم.

ائتلاف النصر عراق به ریاست حیدر العبادی هم با صدور بیانیه‌ای ضمن قبول حکم دادگاه فدرال به عنوان تنها مرجع قضایی حل اختلافات، اعلام کرد که با تصمیم دادگاه فدرال با «رعایت شرایط قانون اساسی» موافق است.

در این بیانیه آمده است: اساس روند انتخاباتی و سیاسی بر قانون اساسی استوار است، بنابراین با وجود تردیدهای ما در مورد بسیاری از اقدامات صورت گرفته در فرآیند انتخابات و کار کمیسیون، بر پایبندی خود به چارچوب‌های قانونی و قانون اساسی تأکید می‎کنیم.

در پایان بیانیه ائتلاف النصر از همه احزاب سیاسی خواسته شد تا صفوف خود را متحد و منافع عمومی را حفظ کنند و بر روی یک معادله موفق، قوی و منطقی توافق کنند تا بتواند به وظایف خود برای نجات دولت عمل کنند.

قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق هم در بیانیه‌ای از تصمیم دادگاه فدرال عراق در رد درخواست ابطال نتایج انتخابات ابراز تأسف کرد و گفت: با وجود شواهد و مدارک ارائه شده، از تصمیم دادگاه فدرال متاسفیم.

دبیرکل عصائب اهل الحق تأکید کرد که دادگاه فدرال عراق در صدور حکم خود درباره نتایج انتخابات، تحت فشارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: با وجود تأکید ما بر استقلال دستگاه‌های قضایی کشور و عدم دخالت در کار آنها، از صدور حکم دادگاه فدرال در رد شکایات انتخابات پارلمانی و عدم لغو نتایج انتخابات متاسفیم.

دادگاه فدرال عراق امروز(دوشنبه) در جلسه‌ای شکایت ارائه شده از سوی هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی را رد کرد.

طبق اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق، فراکسیون «صدر»، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» (که از بزرگترین ائتلاف اهل سنت محسوب می‌شود) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولت القانون» به رهبری نوری مالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم قرار گرفتند.

پس از اعلام این نتایج هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح به آن اعتراض و شکایتی را در این باره به دادگاه فدرال عراق ارائه کرد.

پایبندی العامری و ائتلاف النصر به حکم دادگاه فدرال عراق/ عصائب اهل الحق ابراز تاسف کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − دو =